Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har haft en sadelutprovare ute för att hitta en sadel till min häst, men när jag ridit efter tillpassningen så visar hästen irritation...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Toxid
·
Utrustning har en äldre stübben tristan som jag älskar men jag skulle ev behöva byta. inget akut men skulle behöva lite tips på vad jag kan kolla...
Svar
0
· Visningar
445
Utrustning Min känsliga herre har en tendens att tugga på betten. Varvar med bettlöst (micklem) men behöver även kunna rida med bett då och då...
Svar
13
· Visningar
3 205
Senast: Ray
·
Utrustning Jag är trött på att öppna tyglarna hela tiden och skulle vilja ha en martingal med någon slags karbinhake istället för hela ringar, så...
Svar
7
· Visningar
1 233
Senast: Nevermind
·
Utrustning Tänkte köpa ett stalltäcke till min häst som visat sig vara väldigt kall i stallet. Nu har han fleecetäcke och det räcker gott och väl...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Buck
·
Utrustning Är det någon som vet om Bucas har något fodrat halstäcke(ute). De jag hittar är alla 0g. Eller finns det något annat märke som har...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Om jag köper en ny sadel från återförsäljare och sadeln sedan inte ligger bra trots tidigare utprovning, vad har man för rättigheter... 2
Svar
24
· Visningar
3 710
Senast: Centaur
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av Santa Cruz sadlarna? Har bokat tid med utprovare av dessa sadlar på måndag, men vill gärna veta hur ni... 2 3
Svar
50
· Visningar
32 833
Senast: corzette
·
Utrustning Skall byta släp och är inne på en Thule Royal. Har hittat en Royal från 2011 i fint skick men hittar också en del Royal XT 's och undrar...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: spinxx
·
Utrustning Jag skulle vilja få tips om vilja sadlar som skulle kunna passa en nordsvensk i typen. Både hopp och dressyr sadel. Rak platt rygg med...
Svar
6
· Visningar
963
Senast: Toxid
·
Utrustning Förlåt för mina tusentals sadeltrådar senaste tiden :o Men nu är det sista frågan, jag lovar! Eller jag ska verkligen, verkligen försöka...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: ptr
·
Utrustning Spekulation som fötts senaste tiden. På många ställen kan man läsa sig till att ullstoppat är att föredra. Det går att individanpassa på... 2
Svar
33
· Visningar
5 146
Senast: Långnos
·
Utrustning Funderar på att köpa ett släp av Boj från 2004 med aluminiumgolv. Vet att det varit diskussioner om golvets hållbarhet här på buke, men...
Svar
3
· Visningar
3 088
Senast: Långnos
·
Utrustning Ja, som rubriken lyder, finns det någon hoppsadel som är lik Bates Isabell i bom/passform? Får vara något rakare också, men inte mer...
Svar
4
· Visningar
520
Senast: Messy
·
Utrustning Hjälp! Vill veta mer om Prestige s1an, finns mycket dåligt med information som jag vill ha genom att bara googla. Hur rak/svängd är den...
Svar
2
· Visningar
1 626
Senast: Elektron
·
Utrustning Hur är Globus i bomvidden? Har försökt leta, men hittat lite olika svar. Någonstans såg jag att 38 är ca 120 grader, någon som vet om...
Svar
1
· Visningar
2 598
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Jag rider min häst med Ghost-sadel. Den sitter perfekt, men jag är lite rädd om Grandeur vojlocken som jag har under sadeln. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 237
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nån som har en Thermobar utan el? Funderar på en men den rymmer 80 liter och när jag såg den på Friends så verkar den så hög. Jag har en...
Svar
11
· Visningar
1 686
Senast: Pudlan
·
Utrustning Min mor har fått hem en ny häst som behöver sadel. Dock har hon en rygg som vi inte har en aning om vilka märken kan passa. Tanken är...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Hej! För ungefär samma summa pengar får man ett sprillans nytt Böckmann (med garantier etc) som ett Umesläp (9-12 år gammalt). Vad...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka