Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon här som testat Swiss clip? Clips som monteras mellan stigläder och stigbygel och ska göra att stigbygeln lossar helt om ryttaren...
Svar
12
· Visningar
3 758
Senast: ascha
·
Utrustning Upplys mig! Hästen är 16. Pensionerades från travet pga benskador. Nu har han stått hela sommaren pga benskador. Allt är bra nu och han...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Är det någon som har dessa nya vinterstövlar från Cavallo eller har sett dem någonstans? Hittar nästan ingenting när jag googlar, endast...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Centaur
·
Utrustning Har köpt en äldre Kieffer som har avtagbara vadklossar, men som tyvärr inte fanns med. Finns det nån möjlighet att hitta lösa sådana...
Svar
5
· Visningar
1 115
Senast: Buck
·
Utrustning Helt enkelt vilka tycker just ni är bäst och varför? Är de liknande i storlek, kvalité och passform?
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Emmie_75
·
Utrustning 2002:a, någon som vet hur de ser ut inuti? bilder? :D
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Messy
·
Utrustning Behöver råd! Har haft Passier på mina hästar i över 20år, det har funkat bra. Jag gillar sadlarna, de har varit lätta att anpassa efter...
Svar
16
· Visningar
1 063
Utrustning Pannlampa som går att sätta fast och sitter stadigt på uvexhjälm, finns det? Tänker på den som heter perfexxion active. Den är ju...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: hannahanna
·
Utrustning Hej, jag har ett litet dilemma. Min häst som jag haft i 6 månade har blivit på tok för stark för mig när vi rider ut, de är knappt att...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: menina
·
Utrustning I samband med att nyaste ponnyn kom i våras passade jag på att fynda lite vintertäcken på rea och begagnat, eftersom de var ordentligt...
Svar
9
· Visningar
2 506
Utrustning Något har hänt med mitt elaggregat. Har inte använt det på ett par månader. Det har som vanligt förvarats ute, men med skydd för regn...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Pudlan
·
Utrustning Kravspec: Sittpunkten långt fram Plats för manke både höjd- och sidledes (ingen jättehög manke, normal halvblodsmanke) Passa en relativt...
Svar
13
· Visningar
4 011
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har tips på sadel till nordsvensk? Gärna allround eller hopp Hästen är ganska bred och har något svängd rygg
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Barrel
·
Utrustning Jag har fram tills nu haft turen att ha ambulerande veterinär med omfattande utrustning i min närhet men detta förändrades då vi bytte...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: spinxx
·
Utrustning När jag klippte hästen senast lyckades jag tappa bort en del till min klippmaskin (den där metallkuben som sitter under skären). Kan...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Kallebus
·
Utrustning Hej, har undrat lite över olika märken och modeller som man får tävla med på ponnys och unghästar. Bakbenskydden får ju inte ha...
Svar
9
· Visningar
3 878
Senast: Malin_89
·
Utrustning En snabb fråga som jag skulle behöva ha svar på omgående, kan man byta koppjärn på alla hubertussadlar? (Dressyrsadel) :)
Svar
5
· Visningar
806
Senast: lil-sis
·
Utrustning Finns det något annat än wintec wide i nämnda bomvidder? Jag lade på 3xw koppjärn på treåringens rygg idag och behöver nog gå upp en... 2
Svar
22
· Visningar
2 787
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Någon som har provat dem? Ser ut att vara lika BoT s dressyrskydd. Vill ha ett par heltäckande skydd som tål att hästen stryker sig.
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Loons
·
Utrustning Förr använde jag elitbrodd. De höll ofta hela vintersäsongen. Nu vill jag sen några år ha lägre brodd. De är tydligen gjorda av socker... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 490
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka