Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning varför får bara vissa hästar lättare skav? tycker de verkar så konstigt att bara vissa är jättekäsnsliga för det lixom.
Svar
3
· Visningar
646
Senast: popeye
·
Utrustning Vad finns det för såna märken, som man vågar köpa? Lewa är väl bra, tyskt, men nån som vet fler?
Svar
10
· Visningar
2 349
Senast: palle
·
M
Utrustning Jag ska byta in min dressyrsadel till en annan(dressyr såklart:p) , min häst har ändrat sig i kroppen att det är tid att byta! Så jag...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: MariaAhmira
·
M
Utrustning Jag måste köpa ett regntäcke. Någon som vet vart man kan köpa billiga och bra regntäcken storlek 155???:bow: :bow:
Svar
14
· Visningar
1 405
Senast: ann80
·
M
Utrustning Vad tror ni man kan få ut på ett ungefär för dessa sadlar: syntetsadel dressyr Griffin; svart, mycket välvårdad, ganska ny(2-4 år ca)...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Mifellen
·
T
Utrustning ...Ja dessvärre hade hovis inte skor med fyra broddhål när han kom igår. Så min pålle fick skor med två broddhål som vanligt, han är...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: Mitrolle
·
M
Utrustning Nu får jag nog!!! Har ett ganska så grovt varmblod med hög, markera manke. Hon ändrar kroppsform ungefär 20 ggr per år, så nu har jag...
Svar
12
· Visningar
1 094
Senast: Pigalle
·
Q
Utrustning Hej! Jag har en liten storhäst med kort rygg, som jag har haft svårt att hitta tillräckligt korta sadlar, som passar bra. Själv behöver...
Svar
13
· Visningar
1 282
C
Utrustning Jag har en relativt ny häst, vi köpte honom i augusti. Han va då mest dressyr riden, och vi fick med sadeln dom hade, och de va ju...
Svar
12
· Visningar
1 203
Senast: Totola
·
M
Utrustning Någon som vet vart man kan få tag på träns där nosgrimman (engelsk nosgrimma) sitter genom sidostyckena, och asså inte är en separat...
Svar
9
· Visningar
1 761
Senast: RebeckaKihlberg
·
Z
Utrustning Har hittat en gammal förbygel hemma i mitt barndomshem. Den är i svart läder och av den modellen som har en rem över mankammen. Den har...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: popeye
·
E
Utrustning Min sköthäst för skav av alla grimmor, mest på nosen och HÄR(bild). Det hjälper inte att spänna ut grimman heller, varken så den sitter...
Svar
14
· Visningar
2 094
Senast: Septicemia
·
Utrustning Skriv allt möjligt som en önskelista eller inköpslista. Alltid kul att läsa. Måste fundera, återkommer :D 2
Svar
37
· Visningar
2 111
Senast: joysan
·
S
Utrustning :confused: Jag skulle vilja köpa en westensadel att ha när jag rider ut och sådant. det är bara det att jag inte vet hur man "passar ut"...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: domino
·
L
Utrustning Min häst är väldigt känslig i munnen. Nån som vet vad man kan ha för typ av bett då? Nu använder jag ett tredelat metallbett. Nån... 2
Svar
27
· Visningar
2 307
Utrustning Nu ska jag införskaffa mig nya Pikeur ridbyxor, funderar på marinblåa och bruna... Jag rider mycket med helskodda ridbyxor, nog bara... 2
Svar
24
· Visningar
2 382
Senast: Salinero
·
U
Utrustning kan inte bestämma mej för vad ja ska köpa. hästen har 4 brodd bak o e rädd för att den ska råka trampa sej. e kotringar bra?
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Uddatyp
·
Utrustning Är det någon här som hopptränar i dressyrsadel? Hur fungerar det tycker du? Hur mycket/högt hoppar du? Hur tycker du att det...
Svar
12
· Visningar
1 245
Senast: MoQ
·
D
Utrustning Kan man vara så fräck att man har benskydd på hästen (runtom) i hagen nu på vintern för att motverka sparkar med brodd och t ex... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 745
Utrustning Någon som har tips på ulltäcken? helst inte fööör dyrt. :idea:
Svar
4
· Visningar
825
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser