Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

D
Utrustning Någon här som införskaffat Pessoa's ridspö med äkta guldknopp? Vad tycker ni om det? Kännt/klämt? Snobbvarning? Själv ska jag snart... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 288
Senast: linafina
·
L
Utrustning Kan noen hjelpe meg med forskjellen mellom hel og delt pelham? Har ridd litt på hel pelham med gummi utenpå (stål?) stangen, men det er...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: PrinceFair
·
T
Utrustning Är det någon som har el har haft en sån sadel? som kanske kan berätta lite om passform hur den är att rida i samt hållbarhet. 2
Svar
37
· Visningar
2 695
Senast: kurtsmatte
·
R
Utrustning Hej! Har en häst i ett stall där man betalar för utsläpp och hjälps åt med insläpp- Min häst har nu ett innetäcke på inne och innetäcke...
Svar
19
· Visningar
1 199
Senast: piggis_83
·
Utrustning Denna sadeldjungel! Snart dax o börja leta ny sadel o då e de ju bra o ha ett humn om vilka märken som överhuvudtaget e värda o glo på... 2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Solvira
·
M
Utrustning Hej Tänkte att ni kanske kunde ge mig lite tips på bra dressyrsadlar. Hästen har en ganska rak rygg med normal manke. Jag är ute efter...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Catinca
·
Utrustning Ska köpa ett side-pull till hästen min men vet inte vilken variant jag ska välja.. Med rep eller läderrem över nosen? Vad ska man...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Piraja
·
Utrustning Har tidigare ridit på fullcheek, tredelat och det har funkat kanon, både i hoppning och dressyr. Dock har hon ju alltid varit het på...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Qyenn97
·
Utrustning Vilka hästtransporter har en totalvikt på 2000kg eller mer?
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: QuickStar
·
T
Utrustning Någon som har eller känner till sadelmärket Trainers? Bra/dåliga? Vilka typer av hästar/ryggar brukar de passa? De tillverkas i samma...
Svar
4
· Visningar
1 855
Senast: Hot Shot
·
S
Utrustning Fråga ang. bett storlekar + strl täcke! Om en häst har t ex strl 13.5 i vanligt tränsbett- ska den då ha 12.5 i strl om man ska byta...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: Seabaz
·
N
Utrustning Jag funderar på att sätta in dörrar i mitt släp eftersom min häst tyvärr allt som oftast har väldigt bråttom ut (undanber mig... 2
Svar
20
· Visningar
5 493
Senast: Farouk
·
T
Utrustning Nåt som man kan ha i vattenbaljan så att det inte fryser? Och sånt där stängsel med grind som går upp på inställd tid, så man kan...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Farouk
·
K
Utrustning Trodde att nu är allt färdig och perfekt. När jag fick min nya sadel. Men inte då, hästen fäller ihop bakbenen när saden är på och man... 2
Svar
32
· Visningar
2 353
Senast: AnnaVirrPanna
·
M
Utrustning har aldrig ridit på ett pessoa vad har det för funktion? på vilken häst rider man pessoa? själv rider jag på de 'vanliga'...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Solvira
·
B
Utrustning Blä. Idag hade vattnet frusit i stallet o det är bara slutet på november... Vet man kan köpa nån eltråd som man kör ner i röret...är...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Mount Never Rest
·
E
Utrustning Funderar på en budgetvariant av en westernsadel... Finns att hitta hos H o v & Tass.. Under rubriken "Western budget" på deras...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Mount Never Rest
·
D
Utrustning Vad tycker ni om glengordons junior-hoppstövlar med snörning och dragkedja? Såg dom i senaste tidningen från ridsportförbundet. Någon...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Dressyrfantasten
·
Utrustning Var på kliniken i veckan och tog bort vargtänder på pållen, samt gjorde en allmän kontroll i munnen. Vet. visade på en del saker och... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 056
Senast: juvelen
·
Utrustning Finns det någon här som har fina stigbyglar, inte några vanliga utan exklusiva/ovanliga? Typ i kunglig stil.
Svar
2
· Visningar
775
Senast: diny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur