Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej. nu när det börjar vara snötider hade det varit bra att ha ett täcke som passar min häst. Vi har ett regntäcke som är förstort fram...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: Elo
·
Utrustning Någon som kan tipsa mig om bra vinterridbyxor? :) De ska såklart vara varma, mjuka/smidiga och helst ha helskoning i silikon, inte...
Svar
14
· Visningar
1 880
Senast: Novali01
·
Utrustning Behöver era tips! Hur räddar man riktigt torrt läder? Det är två scenarion jag har gällande det torra lädret är: 1: Billigare läder...
Svar
11
· Visningar
16 234
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Vad sjutton gör man när täckena trycker på manken när hästen har huvudet nere (betar, äter)? Det är alltså inte halslinningen som... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 313
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Varit på sadelprovning idag och förstås så passade inte den jag har. När jag hoppade i en erreplus jpro och christian ahlmann så hoppade...
Svar
0
· Visningar
1 250
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu är det dags för mig att ge mig ut i tränsdjungeln (hur det nu ska sluta...) och jag har spanat in några träns som jag är väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 196
Utrustning Jag var på en föreläsning om bett i förra veckan. Där väcktes frågan om huruvida man bör variera bett på hästen, och inte alltid rida... 2
Svar
35
· Visningar
3 234
Senast: Speedway
·
Utrustning Rensade bland lite hästgrejer ikväll, och hittade ett träns jag inte vet hur jag kom över. Och än mindre vad det är för märke på. :grin...
Svar
7
· Visningar
1 022
Utrustning Hej! Är det någon här inne som har erfarenheter av Baloun-sadlarna? Är de bra? Tycker hästarna om dem? Ger de en close-contact-känsla...
Svar
0
· Visningar
858
Senast: kurakosz
·
Utrustning Jag har precis haft sadelutprovare ute hos mig o min häst. De sadlar som låg /passade bra på honom var Amerigo Cervia samt Amerigo Vega...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: Finastearab
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: purity_666
·
Utrustning Har ni köpt termoridbyxor (alltså inte termo-byxor utan ridbyxor i tjockare material)? Är de mycket varmare än vanliga ridbyxor? Var...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: Billy
·
Utrustning Hej! Jag har sett en hjälptygel som jag tycker fungerar väldigt bra, den är väldigt snäll och endast "hjälp". Problemet är att jag inte...
Svar
7
· Visningar
886
Utrustning Suck, verkar som om vi fått ringorm med oss hem från en träning för några veckor sedan. Riktigt, riktigt tråkigt. Veterinär kommer ut...
Svar
1
· Visningar
1 029
Senast: tuaphua
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av den här sadel? Det jag framför allt funderar på är om sadeln är identisk i bom och form oavsett...
Svar
10
· Visningar
5 189
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag trodde att jag (någorlunda) kunde det här med vad de olika siffrorna betyder under kåpan på Butets sadlar (hopp i detta fall), men...
Svar
5
· Visningar
12 204
Senast: Ace
·
Utrustning Hej! Letar efter ett tunt regntäcke som inte läcker, inte skaver och är ganska slitstarkt. Finns här någon som har erfarenhet av dessa...
Svar
11
· Visningar
1 228
Senast: caballus
·
Utrustning Tränar ibland ganska sent på kvällarna, o hästen blir, trots klippning, väldigt svettig... När det är ca 4-5 plus o kallare på natten...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hittar inget om detta... Thules bakbommar Easylock, verkar vara av teleskopmodell....Går de att reglera såpass mycket så man kan ha de...
Svar
3
· Visningar
1 774
Senast: Snurre
·
Utrustning Ni som har erfarenhet av sadeln Stübben rex sadlar. Vilken typ av hästrygg passar den? Rak, något svängd eller kraftigt svängd och finns...
Svar
1
· Visningar
1 696
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka