Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 508
Senast: Zata
·
Utrustning Hej. Jag undrar om det är någon här som beställt en Racesafe väst från UK. Hört att detta ska vara mycket billigare att göra (pris ink...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning som rubriken lyder - har någon provat täcket och vad tyckte i så fall ni och hästen? :)
Svar
0
· Visningar
894
Utrustning Då min häst visar tydlig avsmak för sin fina amerigo-dressyrsadel så är det dags att ge sig in i sadelträsket igen. Han tillhör typen...
Svar
0
· Visningar
525
Utrustning Har provridit en Dominus som jag och hästen gillade mycket. Är den byggd på samma bom som Amerigo Classic? Det har jag läst någonstans...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: ylvalill
·
Utrustning Finns det nån som har nån erfarenhet av de nya bomlösa Ghost-sadlarna? Dom sägs ju vara så mkt bättre än vanliga bomlösa. Är mest...
Svar
19
· Visningar
5 003
Senast: skuggi
·
Utrustning Hej! Behöver tips på ridleggings av alla sorter. Jag har enormt svårt att hitta ridbyxor som passar och är bekväma (breda höfter och...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: mooi
·
Utrustning är jag i behov av. Unghästen börjar växa till sig och är kvickare än en vessla när Heffaklumparna dyker upp bakom buskarna. Har en...
2
Svar
32
· Visningar
2 762
Senast: caballus
·
Utrustning Hittat en begagnad släp som är riktigt fin förutom den svarta plyfan på utsidan blivit rejält ful efter att tidigare ägare haft...
Svar
6
· Visningar
4 864
Senast: caballus
·
Utrustning Är lite sugen på en Antareshjälm, men vilken ska man välja? Vad är skillnaden? Hittar ingen direkt info och tycker de ser ganska lika...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: KSF
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 200
Utrustning Finns de inte att köpa i Sverige?
Svar
3
· Visningar
566
Senast: WBanna
·
Utrustning har ett varmblod med breda bogar , så har svårt o hitta något flugtäcke som sitter bra. undrar om någon kan rekommendera nått med höga...
Svar
0
· Visningar
396
Utrustning Har fyndat ett par tretorn ridstövlar (för 360kr) men är lite osäker på storleken... Vet någon hur breda en storlek 41 är i vaderna...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en skåpbil och bygga om till hästtransport, det tekniska och kraven från SJV har jag koll på, men jag funderar...
Svar
11
· Visningar
5 223
Senast: Manji
·
Utrustning Hej! Jag har ett par stövlar som jag nu tänker sälja begagnat. Jag köpte dem för drygt ett år sedan på Hööks, de är svarta och små i...
Svar
3
· Visningar
686
Utrustning Vi har tyvärr hamnat i sadelträsket igen :( Måste byta ut hästens hoppsadel som jag tycker mycket om för den kommer ganska snart att...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Theodor
·
Utrustning Hej. Ska köpa nytt flugtäcke, vilket anser ni är bäst? Jag har provat : Rambo Sweet Itch Hoody - tyvärr för tätt för hästen :( Bucas...
Svar
6
· Visningar
3 410
Senast: Marty
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 931
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har ingen erfarenhet av att vara varken inaccordering eller medryttare :O. Hur gör man med kläder mellan stallen? Hur gör ni som...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: EmmaN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp