Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! Jag har en liten tanke ang. bomvidd på sadel. Sadeln ska ju inte vara så smal i bomvidden att det trycker på hästens rygg men hur...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: lottisch
·
Utrustning Behöver tips på tävlingsskjorta som är ordentligt höga i halsen. Känner mig inte alls bekväm i dessa halvhöga vanliga toppar som tex...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Beeboppe
·
Utrustning 100 grams täcke är jättepraktiskt tycker jag och tänker skaffa ett. Men vilken ska jag ta, Rambos eller Amigo Bravo 12? Är Rambon värd...
Svar
19
· Visningar
1 545
·
Utrustning heter de så, alltså en sadeln med bom som formar sig efter hästen, tänker inte på utbytbar bom som wintec har Nå i alla fall. Funderar...
Svar
2
· Visningar
4 323
Utrustning Jag har funderat på det här med Anatomiska träns ett tag..märken som PS osv. Det sägs att de inte ska trycka någonstans som enligt de...
Svar
15
· Visningar
2 767
Senast: canelliera
·
Utrustning Jag har en grym nackpadd i läder med snabbknäppen som jag använder både till mitt rundsydda träns och kandar men börjar ledsna på att...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: Elekta
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga till er som har/har haft ett par deniro stövlar! Främst dressyrmodell. Plus/minus? Hur är dom i kvalitén...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: mily
·
Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
2 068
Senast: Reville
·
Utrustning Om vi helt bortser från hästen, har ni tips på vilka märken och modeller jag ska testa? Jag vill ha en dressyrsadel som har små/lite... 2
Svar
21
· Visningar
3 278
Senast: DrT
·
Utrustning Är det någon som har testat att sy i linerfästen vid halsen på ett täcke utan fästen? Hur i såfall? Går det ens att få tag på de där...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: lady_vip
·
Utrustning Ni som använder padd under sadeln, varför har ni padd och vilken typ av padd använder ni?:) 2
Svar
24
· Visningar
2 569
Senast: Houdinie
·
Utrustning Min unghäst har ett fult överben strax under Caprus UTSIDA skenben på höger ben, det är relativt stort och jag funderar nu vad som är...
Svar
0
· Visningar
704
Utrustning Hej! Har någon fått ut sadel på försäkringen? Allrisk eller olycksfall? Detta hände mig: Red i en "tom" sommarhage. Gjorde halt för...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: lytesout95
·
Utrustning Hej! Jag funderar på att beställa ett Rambo optimo (stalltäcke) från Horseware till min C ponny som har 130 i vanliga Rambo täcken. Hon...
Svar
5
· Visningar
2 438
·
Utrustning Deras egna täcken alltså, JH collection, Fairfield och vad de nu har. Inte om de säljer andra märken. Hur är de i passform (ponnyer åt... 2
Svar
27
· Visningar
6 115
Senast: Meggan
·
Utrustning Ni som lindar vid ridning. :) Varför lindar ni, och vilken typ av lindor använder ni? Använder ni paddar? - Om ja, vilken typ av paddar? 2 3
Svar
42
· Visningar
3 350
Utrustning Fant ingen Ullaredtråd for 2016, så da lager jeg en. :) Noen som har vært der i det siste og funnet noe kult? Jeg skal dit, men blir... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
16 503
Senast: fruxolisa
·
Utrustning Jag har varit sugen på ett sådant sedan jag såg det första gången. De ser helt subjektivt så himla gosiga ut :love:. Dessutom gillar jag...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Tualma
·
Utrustning Vad ska man leta efter riktigt när gamla teddypadden blivit ofräsch och knölig? Vill inte ha någon jättefluffig fårskinnspad utan en...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Ace
·
Utrustning Jag funderar på att köpa en allroundsadel Young Rider Thorowgood ,16,5". Är dock tveksam på hur liten sitsen är i den. Jag har ingen...
Svar
3
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka