Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Jag undrar var man får tag i montesadlar? Såg en på Grafsströms i Sundsvall men skulle gärna vilja se fler märken. Hur fungerar de, går...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Shadowfaxe
·
Q
Utrustning Dom där benlindorna i börjas som är i 100% bomull. Hur får man "fast" dom? Knytband eller? Det står inget.
Svar
1
· Visningar
761
Senast: _otursbarn_
·
T
Utrustning Jag vet hur en bosal ser och att man rider utan bett, men hur sitter den på hästen och hur använder man den? nån som har en bild för att...
Svar
2
· Visningar
2 075
Senast: anders
·
T
Utrustning Någon som ahr den?Är den bra? Funderar på att köpa en sån, därför att jag aldrig kan besämma mig för vilken inriktiningn jag ska ha på...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Fraise
·
Q
Utrustning Vad har ni för benlindor? Vad använder ni dem till och vad är de gjorda av för material? Jag blir helt yr av alla dessa lindor och vet...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Raeman
·
Utrustning Läderridstövlar, \"modellkrångel\" Nu när jag tar min efterlängtade examen *stolt* började mina föräldrar prata om examenspresent. Dom...
Svar
9
· Visningar
1 047
Senast: Zaga
·
B
Utrustning snyggt, svart, gärna mässingsspännen, inget vitt foder, bred nosgrimma, halvbrett pannband och inte förskräckligt dyrt heller. tips? :)
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: Tysken
·
O
Utrustning Hur mäter jag ut skafthöjden,, från golvet till mitt knä eller? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 849
Senast: _otursbarn_
·
J
Utrustning Har haft ponnyn i mer än ett år nu, och har efter att sett en annan häst sätta sig på rumpan och skrapa upp haserna, bestämt mig för att...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: jojjo_blondin
·
E
Utrustning köpte i augusti förra året ett par ridkängor, (jättesköna :love:) men nu sen i mars har de här skorna blivit mer och mer trasiga. När...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: Tillis
·
Utrustning ska få hem en Lemetex husar på prov. Nån som har en sån sadel eller har haft? och vad tycker ni om den?
Svar
3
· Visningar
1 943
Senast: alisson
·
H
Utrustning Någon här som har erfarenhet av denna sadel ? Vill veta allt som går att få reda på.
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Shadowfaxe
·
Utrustning Fick för ett par år sedan en kedja och grimskaft i läder (uppvisningsgrejer alltså) från en bekant i Danmark av märket Eldorado. Nån som...
Svar
2
· Visningar
1 202
Utrustning vilka tycker ni är bäst? jag funderar på veredus pro light samt dessa bak. eller eskadron flexi soft och dessa bak. (finns felxi...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: _Peplis_
·
Utrustning Om man köper ett träns i stl cob och får med tyglar, är det cobstorlek på tyglarna också då? Eller är de i stl full? De gånger jag köpt...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: mysecretgarden
·
B
Utrustning Jag håller på och ska köpa mig en sadel, letar efter en begagnad. Jag har fått en sadel utprovad (märke, storlek), som jag nu letar...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: trassel
·
M
Utrustning Hur vid är wintecs vita bomjärn i förhållande till andra sadlar. Har prövat en som verkade ligga bra. Dock blev handduken som jag hade...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: trassel
·
U
Utrustning Det är säkert många här på Bukefalos som äger en dressyrsadel av märket Dominus/Amerigo. Jag har sökt men inte hittat den iformation...
Svar
6
· Visningar
1 640
Senast: Ultrabeat
·
C
Utrustning Jag har köpt min aldelens första väst nyss, beställt på internett av Ingdams. Jag beställde en lätt-klass väst som skulle vara bra vid...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Cani_SWE
·
A
Utrustning Vad jag har fått för mig är normal bomvidd 30, vid 31, och x-vid 32. Sen läste jag i Hööks katalogen, på stubbens sadlar att: Nu finns...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: _Dieldi_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023