Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Hej! Har någon nåt bra tips om hur man kan göra en enkel barbacka"sadel" med hjälp av en fårskinnsvojlock och en teddypad? Brukar...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: joneya
·
L
Utrustning Jag förstår mig INTE på hur man ska kunna spänna in den. Det är ju en storlek för alla... Snälla hjälp!!!!! :bow: :bow: :banana:
Svar
4
· Visningar
758
Utrustning Har garanterat funnits mängder med likadana trådar men jag kastar ut en ny ändå. Är det någon som kan förklara hur jag splitsar...
Svar
13
· Visningar
5 194
Senast: Sweet
·
Utrustning Jag har så här långt lånat tre olika släp till min häst. Två av dem (en Ekerötrailer och en gammal Trane, tror jag) tyckte han mycket...
2
Svar
20
· Visningar
2 229
Senast: SanchoPancho
·
Utrustning Nu har pållan breddat sig..Om jag minns rätt så sitter det ett blått järn i nu. och så har jag ett svart hemma. Men det svarta är ju...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: WULP
·
L
Utrustning Vad tycker ni? Jag brukar rida utan nosgrimma på sommaren, men hästen gapar väldigt mycket då. tycker ni det är snällare att använda...
2
Svar
36
· Visningar
2 483
Senast: milly
·
P
Utrustning Jag har alltid trott att en för trång sadel åker fram på hästen. Var in till en hästaffär och kollade på lite sadlar, jag fick då höra...
Svar
11
· Visningar
3 033
Senast: anders
·
Utrustning Vilka är det som har det?? Ett grönt runt märke med tre hästar i?? Åhh, jag blir tokig kommer inte ihåg vad de heter!! Nån som vet...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Dragonfruit_
·
D
Utrustning Ska byta ut min gamla hästtransport och har nu lite funderingar på om det kanske vore bättre med en lastbil? Jag behöver kunna lasta...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Någon som satt in en sådan typ vid framdörren typ tallriksventil? vart finns dom och till vilket pris?
Svar
3
· Visningar
1 896
Senast: Boj
·
B
Utrustning Jag har ett par ridskor i vaxat läder, s.k. nubuck (eller vad det nu heter). Är det någon som vet om man bör vaxa eller smörja dom...
Svar
4
· Visningar
1 802
Senast: Boj
·
H
Utrustning Funderar på om det funkar bra med att rida på gräs med broddade PG? Hittar bara en modell, och dom broddarna är 7 mm. Någon som har...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: prince77
·
Utrustning Har fått erbjudande om att (eventuellt) köpa ett begagant Brenderup boggi släp. Det har ett par år på nacken men jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
1 360
Senast: linzan
·
O
Utrustning va å köpte ett nytt träns till min pålle i förrgår,,,ett fin, fint FB tträns, Igentligen kostar et 1375:- men ja betalade bara 270:-...
Svar
10
· Visningar
871
Senast: ostbiten
·
Utrustning Eller såklart är ju Boggi att föredra, det går ju stadigare på vägen osv. Men nu har jag inget boggisläp tyvärr. Hur stor är skillnaden...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Dito
·
I
Utrustning Är det nån här som har vart ute för att hästen inte kan gå med senskydd när man rider. För att den sparkar sig själv i karlederna.
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Peluso
·
E
Utrustning Ni som har single-flap sadlar dvs sadlar som bara har en kåpa, vad använder ni för vojlockar alt schabrak? Hur fäster ni dom? Normalt...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: beauspirit
·
S
Utrustning Jag har fortfarande inte bestämt vilket släp jag ska ha. Är lite inne på en Ekerötrailer. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Jag ska...
Svar
10
· Visningar
1 655
Senast: Chlo
·
S
Utrustning Nån mer än jag som hört att Värmlandsvagnen ska börja med glasfiber vagnar? :confused:
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Sv_ridponny
·
B
Utrustning Jag har ett snart ett tio år gammalt varmblod som inte är speciellt tränad eller riden mycket. Jag har bara haft henne sen januari. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 935
Senast: Fifflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp