Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Nån som vet vart d finns sidepull att få tag på passande en shettis?? Kompisens shettis funkar så otroligt mycket bättre att rida i...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: skuggi
·
G
Utrustning Då en av mina hästar har lite väl lite uttryck och aktion i sina gångarter så gav min tränare mig tipset att träna med skydd med...
Svar
6
· Visningar
1 348
Senast: _Viva_
·
J
Utrustning Så fort jag sätter bettet i munnen på henne börjar hon dregla. Det skummar och rinner ur munnen på henne konstant, när hon har bettet...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: Sobra
·
S
Utrustning Nu har pållen gått och fått ont i munnen! Har bokat tid hos tandläkaren men det blir inte förrän om ett antal veckor...Så nu ska jag...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: Swannie
·
M
Utrustning Är det så att man "får" träna på Standingmartingal men ej tävla eller vad säger igentligen Sveriges regler om detta? Jag har hört...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: svea
·
L
Utrustning Hello! Jag har tvättat mina täcken idag men vattenslangen.. All lera försvann, men alla hår sitter fortfarande kvar, något tips på hur...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: MisterLillen
·
S
Utrustning Vad händer egentligen om man plockar bort kindkedjan på låt oss säga ett pelham eller jaktkandar? Jag inser naturligtvis att om man...
Svar
5
· Visningar
1 753
Senast: palle
·
Utrustning Rent ridmässigt,är det stor skillnad om man har låt oss säga ett rakt bett med rörliga ringar eller fasta?
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Sweet
·
Utrustning Sommarskor & ev brodd? Hej allihopa! Är fundersam över vad jag ska slänga på pållen för skor i sommar.. Har alltid haft vanliga skor...
Svar
10
· Visningar
1 718
Utrustning Dom där höga svarta transportskydden som dom rear på Hööks för 199 kronor, är dom ngt att ha? Någon som har såna?
Svar
8
· Visningar
807
Senast: skimmer
·
E
Utrustning Hej! Jag är novis vad gäller "specialbett" och funderar lite... När bör man använda pelham, och när passar pessoa bättre? Vad är de...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Cyllene
·
Utrustning Vad använder ni för svansskydd när ni transporterar? Jag behöver ett svansskydd som sitter där det ska, utan att skava, trycka eller...
Svar
19
· Visningar
1 033
Senast: Evergreen
·
P
Utrustning Vad skulle ni rekommendera för dressyrsadel till en normalbred häst med något lång manke och helst ska bommen vara "utbytbar" (kommer...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: beauspirit
·
U
Utrustning Jag håller som bäst på att leta efter en bra hoppsadel till mitt 5 åriga fullblod. Har pratat med en sadelmakaren här i stan och han...
Svar
3
· Visningar
2 117
Senast: Ahi
·
F
Utrustning Skulle detta passa bra som transporttäcke under höst/vinter? :) Ett väl utprovat stalltäcke, täcket är tillverkat i nylon och bomull...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: Farouk
·
Utrustning ...som är ledade tycker jag verkar väldigt bra men dom är så otroligt dyra. Är det nån som vet om det finns nåt annat märke som har...
Svar
17
· Visningar
1 274
Senast: Domaren
·
P
Utrustning hej jag ska köpa ett äppelbett. hur bra är den? hur länge håller den? :confused: :confused:
Svar
10
· Visningar
772
Senast: susanne
·
T
Utrustning Ska beställa ett HJ:s-schabrak, och undrar om ni kan säga vad som är fint? Är champagne fint, nån som har bild på det? Vit, champagne...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Seabaz
·
Utrustning Hade en försäljare/sadelutprovare till stallet igår. En häst är överbyggd och behöver således en sadel som är bananformad (inte för rak...
Svar
7
· Visningar
1 335
Senast: HannaZ
·
S
Utrustning Ni som har nordsvenskar, vad har ni för storlek på utrustningen? Vet att det såklart varierar från häst till häst, men jag skulle vilja...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp