Bukefalos 28 år!

Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning \"Hovbojor\"? Är det ngn som vet om det finns "hovbojor" till hästar? Har för mig att jag har sett det för många år sedan. De andvänds...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: mizz_perfect
·
S
Utrustning Vilket passar bäst på en stor, grov häst? //Sheena
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Sheena
·
A
Utrustning Vilket är bäst? Vad skiljer mellan de båda stoppningarna?
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: AnetteJT
·
P
Utrustning Någon som har ett sådant? Var på hästgallerian idag och så ett väääldigt fint träns från Schumacher, rundflätat pannband och dubbelsydd...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: popeye
·
S
Utrustning Ska köpa en bomlös sadel då min häst är väldigt svår att hitta passande sadel till och hon är dessutom känslig i ryggen. Mitt krux är...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: meep_ask
·
S
Utrustning Jag har nu ridit med en Griffin Haflinger/ Cob Dressyr, 17", X-vid. Sadlen är vid nok for hesten, och jättekort, ca 43-44 cm...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: sleepy
·
Utrustning Brukar ni använda skumrem?
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: oasen
·
Utrustning Tänkte sy ett överdrag till westernpadden som lätt går att ta av och tvätta.Westernpadden tål endast handtvätt och det vore enkelt med...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: pinky
·
L
Utrustning Tycker att chambonen verkar vara den bästa hjälptygeln och har därför funderingar på att använda en till pållen ibland. Kan man köra med...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Lindi
·
B
Utrustning Är det någon som vet något om dom bomlösa sadlarna? Är dom bra, varför? Jag tycker om att rida barbacka för man kommer åt bättre med...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Sweet
·
A
Utrustning Jag har ett renskinn som jag har under sadlen, har haft det i många herrans år och tycker att det har varit kanonbra. Nu i vinter har...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Sunnan
·
G
Utrustning som jag får låna lr köpa om jag vill. Tänkte bara höra om ngn hört talas om märket förut, det är en tysk sadel, detta kunde jag hitta på...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: asa_gasa
·
A
Utrustning Har en Bates sadel (samma som wintec,fast läder) Det är så att den inte ligger an mot ryggen riktigt baktill. När jag lagt på sadeln och...
2
Svar
25
· Visningar
2 398
Senast: ecssory
·
A
Utrustning Någon som har en sådan sadel? Finns ju några nya modeller som tex Pigmalion... Vad tycker ni om dessa sadlar?
Svar
12
· Visningar
975
Senast: anna210
·
Utrustning Gpan är ju ganska så mkt dyrare än IRH och ATH, men skiljer sig dessa mkt?? Tänker då främst på passform och vetilation.. :)
Svar
3
· Visningar
799
Senast: rubytoo
·
T
Utrustning Hur hårt ska man spänna fast dem på skon? Hur ska man spänna fast dem på skon? Så att den "lösa snutten" på sporremmen sitter...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Zaga
·
Utrustning Kan man använda hackamore på alla ponnyer? Är det mycket annorlunda att rida med hackamore än med "vanligt" bett? Kan man hoppa med...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: pinky
·
G
Utrustning Hur bra är deras täcken egentligen?
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Huntress
·
S
Utrustning Har någon provat "Hug stable"-täcket på www.ridsportshoppen.com? (Jag måste verkligen lära mig att lägga in bilder...) Är det bra...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Sheena
·
Utrustning Vad tycker ni? Är halsförlängaren/gummisnodden en bra hjälptygel för häst och ryttare? För vilka hästar bör den användas/inte användas...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: istapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp