Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

F
Utrustning Ska se ut såhär fast med "skänklar"/parerstänger, vad ni nu vill kalla det. Tror ni att det finns ett sånt bett? Det heter isf...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Farouk
·
P
Utrustning När jag köpte mitt Kallblod, så hade jag en del problem. Han var nämligen väldigt "het" och svår att få stopp på. Han hade bara en...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: Calazirya
·
N
Utrustning Hur ofta smörjer ni? Eftersom jag har en skötis på ridskola så kan inte jag smörja så ofta pga lektioner (sköter tre dagar i veckan)...
Svar
12
· Visningar
894
T
Utrustning Skaffade ett par Zaldi-läder tillsammans med min sadel för ett år sen. Färgen var fel då, hette samma sak men matchade inte sadeln...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Tican
·
Utrustning ni läste säkert min tråd på ridning för ett tag sen, men vi köpte ny sadel iaf. Vi tog med pållen och provade ut sadel på Sandris...
Svar
10
· Visningar
1 128
S
Utrustning Hej! Jag lånade ut mitt träns till ett par, och nu när jag fick det tillbaka så är käkremmen borta (det är en sådan som man kan knäppa... 2
Svar
28
· Visningar
2 202
Senast: eldione
·
Utrustning \"tigermartingal\" vad är en tigermartingal :confused:
Svar
2
· Visningar
795
Senast: eldione
·
Utrustning vad tycker ni om dom? Bra dåligt? Varför tycker ni så?
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Spider84
·
L
Utrustning Hej! Har precis köpt en dressyrsadel & tänkte stöldmärka den. Någon som vet hur man går tillväga? Var ute på lite olika försäkrings &...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: HannaZ
·
S
Utrustning Jag undrar bara viilken modell av Charles Owen jag har, blir hemskt förvirrad. Den ser ut som Rider modellen, med nylonband. Men...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Sunnan
·
Utrustning ni därute som köpt bomfri sadel, vilka stigbyglar är bekvämast i distanssyfte?? vanliga eller med fenders.. ska köpa mig en bomfri o e...
Svar
3
· Visningar
872
Utrustning Vad använder ni för tyglar när ni rider med sidepull? Min häst är liten och har kort hals, men ett par vanliga tyglar i stl full är i...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: skjootan
·
F
Utrustning har en hoppsadel med inte så framskurna eller korta kåpor. tycker att hoppshabrak är snyggt, men eftersom jag rider mest hemma i...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: Rattfylla
·
T
Utrustning Har sett ett par grå med svartsadelkärning någonstans men kan inte komma på vart. Någon som vet vilka jag menar och kan tipsa mig? Hur...
Svar
11
· Visningar
1 300
Senast: Horsen
·
T
Utrustning Hur mycket drar man av från vanlig till dressyrgjord, alltså, hur lång ska dressyrgjorden vara på en häst som har 100-110 i vanlig gjord??
Svar
1
· Visningar
634
Senast: sweep
·
Utrustning Någon som provat det nya från Usa? Ett band man sätter runt halsen på hästen samt runt benen och som håller,flugor,mygg och knott borta???
Svar
13
· Visningar
1 742
G
Utrustning Är dyrast bäst??? Är det någon som har någon av dom??? Sigma...Maxam eller Griffin???
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: Grevinnan
·
W
Utrustning Finns det några eksemtäcke som inte suger åt sig vatten när det regnar? Min häst är väldigt känslig för insektsbett och kan se ut som om...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Whiskey
·
Utrustning Vad tycker ni som har köpt det. Kvalité m.m
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: Dragonfruit_
·
P
Utrustning Vilket är bäst? Har haft flyvell i hagen förra sommaren, men nu funderar jag på en flugluva. För o nackdelar? Vad tycker du? 2
Svar
27
· Visningar
2 415
Senast: Raeman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka