Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

N
Utrustning Vet att det är väldigt många som lägger dessa välldigt långt fram, på bogbladen då det ska bli bättre balans i hoppningen! Hur ställer...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: Centaur
·
Utrustning Alltså... Om man är lång och har långa ben, bör man ha långa kåpor då? Jag har ett problem att knäna nästan går upp på knästöden i...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Centaur
·
Utrustning Hur lång tid menas med det egentligen, mer specifierat. Gäller bom på sadel.
Svar
5
· Visningar
857
Utrustning Visst måste jag få hämta hem ett obesiktigat släp? Hur ska man annars göra?
Svar
14
· Visningar
4 446
Senast: Skruttan
·
V
Utrustning Hästen jar rider har en 18" sadel, den ligger bra för övrigt och har inga kilbossor som trycker ner i ryggen, bara att när jag sitter...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: veg_lasagne
·
K
Utrustning är de någon som vet var man kan köpa dessa?? de tillverkas av källqvist.
Svar
1
· Visningar
613
Senast: _Dieldi_
·
E
Utrustning jag tar hand om en "isis" som länge innan vi tog över honnom har gått med onda vargtänder :( nu är han upp med huvudet och rusar ifrån...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: mirage
·
Utrustning Jag är medryttare till ett nätt svenskt halvblod efter Tolstoy, men med mycket trakhener på mödernet (mkh: 158 cm). Ägaren är liten och...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: Kivina
·
B
Utrustning Erfarenheter? :) Den ser väldigt bekväm ut men hur höga är knästöden?
Svar
4
· Visningar
949
Senast: breccia
·
S
Utrustning Hej! Har hört talas om att Jofas ridhjälmar ska finnas i andra färger än den vanliga svarta. Tex. blå och pärlemo även rosa? Nån som vet...
Svar
8
· Visningar
1 575
T
Utrustning Imorrn täntke jag beställa från Hööks! Wei! Detta ska jag ha: Tabaccofärgat pullarträns fårn Gold Medal :love: Tabaccofärgade...
2
Svar
22
· Visningar
1 840
Senast: oh_darling
·
Utrustning Behöver tips på ett bra övergångstäcke! Dvs när supertjocka vintertäcket är lite för varmt, och regntäcket (fodrat med fleece) är för...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Mjuff
·
M
Utrustning Vet inte om denna tråd kanske borde ligga på Western istället men jag har funderingar kring inköp av westernsadel. Har en BRED/FET...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Sweet
·
H
Utrustning nån som har måtten på ett ländtäcke/ridtäcke!? sysugen! ;)
Svar
7
· Visningar
886
Senast: horse_ofcourse
·
Utrustning Lägger upp lite bilder på min nya sadel som kom i dag, eftersom det var några som ville kolla. :) Det är alltså en Passier Comet FS...
2
Svar
26
· Visningar
1 898
Senast: _malle__
·
M
Utrustning Går det inte att stoppa om en sådan? Någon som vet :confused:
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: _malle__
·
Utrustning Hur långt upp/ner på benet lindar ni (framben)? Jag har tex Mias paddar i fleece/teddy. Men tycker nästan att de är lite för stora...
Svar
10
· Visningar
1 082
Senast: Mjuff
·
O
Utrustning Skickas det inte ut sådana längre eller??
Svar
2
· Visningar
712
Senast: ostbiten
·
Utrustning Vad har ni för sadlar? Är dem bra? Varför? Hur ligger dem på hästen osv. Berätta.
2
Svar
39
· Visningar
2 716
Utrustning Vad har ni för erfarenheter/synpunter på sådana? Hur pass "skarpa (eller snälla ;) )" är dom, vad kan man jämföra dom med? Har lite...
Svar
18
· Visningar
1 077
Senast: jojjo_blondin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp