Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hejsan! Upptäckte till min förskräckelse att min sadel inte har samma passform längre. Just nu har jag en dressyrsadel med "bananbom"...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: alice
·
M
Utrustning Alltså jag har en liten fundering. Om man ska transportera hästen långt och det är mitt i vintern skulle ni täcka era hästar i...
Svar
8
· Visningar
939
P
Utrustning Hur gör jag för att hitta en sadel som passar min lilla goa tjocka shettis? Någon som kan tipsa om var jag kan få tag på en? Billig! /P
Svar
4
· Visningar
854
Senast: pialotta
·
Utrustning Vilka behöver padd och vilka inte? http://www.equinet.nu/low/24/1666.jpg Detta är lindor med flecce längst in. Inga paddar behövs...
Svar
15
· Visningar
1 323
Q
Utrustning \"inspänning\" vid tömkörning. hej vet inte om det här inlägget hamnar rätt men..jag undrar hur ni fäster era tömmar vid tömkörning...
Svar
10
· Visningar
2 899
Senast: __Stilett__
·
B
Utrustning Var hittar man en riktigt lätt o smidig väst? Kanske nåt som galoppryttarna har?? En klass II?? Dom är ju så jävla stela dom jag haft, o...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: squirlett
·
C
Utrustning Om man har en sadel som inte passar till hundra så vet jag också att man ska köpa en ny. Dock är det ju så att plånboken får ju tyvär...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Leoni
·
F
Utrustning Har en ungponny (2½), welsh av cobtyp (sekt C) och tänkte introducera löshoppning för henne. Vilka typ av skydd behöver man? Både fram...
Svar
14
· Visningar
1 395
D
Utrustning Är det inte irriterande när dragkedjan går sönder på stövlen. Det kostar 400 kr för att få isytt en ny kedja dyrt tycker jag. Men vad...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Spirit
·
A
Utrustning Jag funderar på om min pålle inte gillar bettet jag har och nu undrar jag om det finns några bra grundregler att gå efter vad gäller val...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Arbogamarre
·
W
Utrustning Någon som vet något om dom? Håller dom vatten bra? http://www.henrikssonsridsport.se/hgregntacke4.JPG
Svar
4
· Visningar
888
Senast: West_
·
Utrustning är det ngn som har ett sådant och rider på och kan berätta hur det fungerar? Finns det ngn återförsäljare till dessa i Sverige...
2
Svar
30
· Visningar
2 899
Senast: Korven
·
F
Utrustning Pållan står i kallstall och har för närvarande ett ofodrat innetäcke men nu börjar det ju krypa ner en bra bit under noll på nätterna...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Happimess
·
A
Utrustning - nån som vet vart man säljer sådana? Vill inte ha en elastisk med andra ord, utan en som är gjord av nylonband.
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: WBanna
·
B
Utrustning Någon som har eller har haft det? Är det bra? Håller man sej varm om fötterna, jämfört med vanliga järn stigbyglar ? :eek: mvh...svara....
Svar
10
· Visningar
2 202
Senast: montgomery
·
M
Utrustning Isåfall vad köpte ni? Jag blev lite missnöjd... ville köpa den tobbacofärgade bröstan men tycker inte alls att den var tobbacofärgad...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: squirlett
·
B
Utrustning ja, hur ska en säkerhetsväst sitta egentligen? vad finns det för riktlinjer att gå på så att man vet att den är lagom? (så klart kan man...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: squirlett
·
Utrustning Vad tycker ni... Har två hästar, en unghäst och en gammal going.... :) Nu har jag (eller snart iaf) två hoppsadlar. Men så tänker jag...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: skuggi
·
S
Utrustning Är det någon som vet om man kan be någon sadelmakare lr liknade att göra vidare gärn till wintecsadlarna??? :confused:
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: marremiss
·
M
Utrustning Jag undrar om dethär hackamoret från börjes skulle kunna användas på stor häst, eller är det för litet?´ malu
Svar
13
· Visningar
992
Senast: MaLu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp