Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Det är så här att min stallägare har ett spö som jag skulle vilja veta om det heter just något speciellt då det jag letat som en galing...
Svar
15
· Visningar
3 635
Senast: lewellyn
·
Utrustning Vilken typ av sadel är bäst om man har en häst som gör plötsliga hopp och skutt som gör det svårt att sitta kvar i sadeln? Har en bomlös...
Svar
17
· Visningar
2 634
Senast: tuaphua
·
Utrustning Imorgon ska jag köpa en Butet hoppsadel, för 500kr, med paj bom efter att en häst lagt sig i stallgången med den på... Min fråga är...
Svar
10
· Visningar
5 596
Senast: gylle
·
Utrustning Söker efter ett träns med remontnosgrimma men hittar inte vad jag söker. Är ute efter ett svart med mässingsspännen och ett måste är ett...
Svar
14
· Visningar
2 128
Senast: kitty79
·
M
Utrustning Eftersom händelsen sitter som en film i huvudet och varje minut spelas av så måste jag bli av med dethär. Jag skulle hämta en kompis...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: Inka-90
·
Utrustning Har länge suttit och funderat på och köpa en chezz Iberico till min fjordkorsning, och har väldigt många frågor som jag hoppas ni med... 2
Svar
29
· Visningar
8 803
Senast: hag391
·
Utrustning Jag hade en smindre storlek först än vad jag har nu,vilket resulterade i skallebank efter varje ridtur,köpte en annan modell som jag...
Svar
8
· Visningar
2 604
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vilken behörighet kommer jag att behöva för att få köra följande ekipage enligt de nya reglerna? Bil: totalvikt 2050kg (får dra 2000kg...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Egonson_
·
Utrustning Min bakdel och framförallt min rygg klarar inte de djupa sätena som de allra flesta dressyrsadlar har. Så jag letar en dressyrsadel med... 2
Svar
22
· Visningar
5 339
Senast: jeepnina
·
Utrustning Jag har kommit fram till att jag vill kunna variera mig mellan ridstövar och skor med shortchaps/gaiters/leggings. Dels för att...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: Gimlan
·
L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 356
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Mina jodphurs som jag köpte i höstas gick sönder igår och det känns sådär. Till det priset vill man gärna att de håller mer än ett... 2
Svar
31
· Visningar
3 912
Senast: fred
·
Utrustning Okej, jag vet att det inte går att jämföra rakt av. Men liten vink kan vara på sin plats. Har haft en Gold Medal Flatback till pållan...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Rugge
·
A
Utrustning Jag ska ev. flytta till hösten och tar då med mig hästen! :D Är det någon som har någon bra lista på allt som ska med? Glömsk som jag är...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Buck
·
Utrustning Hur man färgar ett mörkbrunt/brunt träns till ljusbrunt?????????!! Eller går det ens?:confused: Tacksam för svar:D
Svar
4
· Visningar
934
Senast: manpila
·
Utrustning Hej! Skulle snarast bara behöva veta vad tömkörningsgjorden från hööks väger?? Någon som vet detta? :)
Svar
3
· Visningar
813
Senast: escamillo
·
Utrustning Någon som vet några bra och snygga bakstrykkappor som man kan få i X-full, min pålle har rejäla ben och vanliga Eskadron och liknande...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Lydia
·
Utrustning Hur stor skulle ni anse att risken är för kort- eller långsiktiga skador/tryck av att rida (ffa skritta) med barbackagjord, dvs. en...
Svar
6
· Visningar
3 201
Senast: Gelina
·
Utrustning Hur länge tycker ni att det är rimligt att ett träns av bra kvalite ska hålla, om man sköter det regelbundet. Innan det spricker eller... 2
Svar
23
· Visningar
3 381
Senast: Niki
·
Utrustning Jag är helt okunnig om bomlösa. Men nu funderar jag på om man kanske inte skulle ta och skaffa en sån till min gamle ponny. Hästen är...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka