Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har en unghäst som är under inridning, har lite problem att hitta en passande sadel. han är just nu otränad och lite tjock ;) är ute...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Crash
·
Utrustning Hur skulle ni ha gjort? Jag har tittat på en sadel, kontaktat återförsäljare i Sverige och avtalat tid för utprovning. Har hela tiden...
Svar
19
· Visningar
2 433
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Vattenläckage i sadelkammaren har resulterat i att all utrustning översköjts med vatten, mycket vatten, i flera timmar. Hur gör jag... 2
Svar
20
· Visningar
3 370
Senast: Fierezza
·
M
Utrustning Någon som kan rekommendera säkerhets stigbyglar? Jag rider idag med vanliga säkerhets stigbyglar med gummiband men tycker de är lite...
Svar
1
· Visningar
1 756
Senast: Prinzess
·
Utrustning Nu har mina ridstövlar gått sönder för sista gången...Jag måste köpa nya, men vad kraven ser ut som följer: - Svarta -... 2 3
Svar
49
· Visningar
10 442
Senast: miiiiiiia
·
Utrustning Vet inte om det är jag som är trög men jag fattar inte hur jag ska mäta hästen för att få rätt bomvinkel till sadeln. Har idag försökt...
Svar
4
· Visningar
2 002
Senast: Eembla
·
L
Utrustning Var hittar man det? Vet att Hööks senskydd och bakstrykkappor Carbon har vita dekorsömmar. Vet även om att John Whitaker´s...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: Love_Maya
·
Utrustning Hej! Var länge sedan jag behövde tvätta något i skinn och är inte uppdaterad, har försökt googla utan framgång tyvärr :( Kunde inte...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: akleja
·
J
Utrustning Hej! Jag undrar vad som är snällast pessoabett eller pelhamstång. Min häst tycker att pessoabettet är lite för skarpt, men det beror på...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jag skulle behöva lite råd och erfarenheter. Av olika anledningar kan det bli så att jag är utan sadelkammare ett tag (låt oss säga ca...
Svar
13
· Visningar
4 458
Senast: Korven
·
Utrustning Jag har googlat och får olika svar beroende på var jag tittar och egentligen inget utförligt svar någonstans, men jag kanske är dålig på...
Svar
9
· Visningar
7 617
Senast: -Remont-
·
J
Utrustning Ja det kanske var lite onödigt att posta en ny tråd men. Nu har jag bestämt mig för att köpa ett pelham. Jag ska rida på både två tyglar...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: sweep
·
Utrustning Tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig lite snabbt då jag tagit en sadel på öppet köp!:bump: Har lånat hem en Wintec Isabell Werth på...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: super
·
Utrustning Jag har googlat och googlat men kan inte hitta någon sida som säljer isabell werth täcken, ngn som vet?! Fö letar jag efter ett nytt...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Flingan
·
Utrustning ja... hästen min har börjat att bocka när hon blivit trött på att vara i ridhuset, rider man då förbi utgången i trav eller skritt så...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Buck
·
Utrustning Lever det märket fortfarande? Har två stalltäcken från dem och de är de bästa täckena jag haft!! Men de är i 130 och köptes till förra...
Svar
18
· Visningar
2 044
Senast: ellipsis
·
Utrustning Jag behöver hästtransport i ca 1 år, efter det vet jag inte om jag behöver den på nåt år. Hade tänkt mig att köpa mig en begagnad...
Svar
5
· Visningar
1 493
J
Utrustning Hej! Jag undrar om jag ska ha skydd i hagen på min häst. Han trampar sig ofta vid kronranderna och om ni tycker det vad är ett bra...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: lillsyrran
·
Utrustning I senaste numret av Hippson stod det att det fanns 4 saker man ska titta på vid inpassning av bettet. 1 av dem var att man ska titta på...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: Elina8
·
Utrustning Här är vad jag letar efter: * Grå/mörkgrå ridbyxor * Oskodda * Bra kvalitet * Inte för låg midja Det är väl inga speciellt höga...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka