Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min 14 åriga varmblodskille kom in haltandes en dag i dec. Åkte till vet och det var en kraftig gaffelbandskada, senskidan och kotringen...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Tussilago
·
A
Hästvård En person har sina tre (snart tre och ett föl) hästar i hagar i trädgården. Två går i samma hage som är kanske 300 kvm och en hingst går...
Svar
9
· Visningar
1 356
Senast: Denisflicka
·
Hästvård Ska veterinär besiktiga min häst innan han åker ut på foder. Ska göra det på klinik i hallands län (vill ej skriva ut kliniknamn)...
Svar
7
· Visningar
1 181
Senast: MaRomer
·
B
Hästvård Ja det finns en hel historia.. *långt* Hästen är en körhäst imp ungern, kraftig viktbärande modell född 1995. Han har gått på... 2
Svar
24
· Visningar
3 402
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Finns det perfekta fodret? :p Har bytt ut en del av min hästs hö mot halm för att få maten att räcka längre, och innan har han fått...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: Gwildr
·
P
Hästvård svårt beslut men om jag bestämmer mig för det, hur går man till väga? antar att man behöver papper från vet.? men sen? hur gör man... 2
Svar
37
· Visningar
5 918
Senast: copy83
·
T
Hästvård \"Skimmelsjuka\" Är det någon här som har erfarenhet av malignt melanom på skimlar? Har träffat på skimlar med knölar både ut- och... 2
Svar
28
· Visningar
8 099
Senast: poniihest
·
Hästvård Igår kväll när jag skulle ge kvällshöet vid 22 hade hon inte ätit sitt hö som hon fick vid 19,kraftfodret hade hon dock ätit.Men hon...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Zolimita
·
Foder & Strö Ni som inte analyserar erat hö, hur räknar ni foderstater? 2 3
Svar
57
· Visningar
4 613
Senast: linnsan
·
S
Hästvård Nu var det längesedan jag använde buke, haha! Aja, någon gång måste man ju börja igen ;) Till sak iaf. När jag för två veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Elisha
·
L
Foder & Strö Jag har tänkt så bete till mina hästar och där jag köper foder fanns en sort med bara timotej och så fanns det en blandning med 80...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: HelenaHandberg
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag vill bara tipsa om ett helt toppen program här på nätet där man enkelt & gratis kan räkna ut sin foderstat. Det står vad som...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Hejsan. Min häst har börjat falla ur såhär på vårkanten, och det slog mig att hon kanske hade mask. Men vilken mask är det dom brukar...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Petratetra
·
M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: -moa-
·
Hästvård Har ett sto på 19 år här hemma som troligtvis har kolik. Hon visade tydligt i går kväll att hon hade smärtor i magen, sparkade ilsket i...
Svar
10
· Visningar
1 052
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Dess regntider så börjar muggen slå till ordenkligt! Men vad är egenterligen det bästa man kan göra för att slippa mugg? Förutom att...
Svar
5
· Visningar
1 220
B
Hästvård Hej. Känner mig lite förvirrad över vad det gäller för olika avmaskningsmedel och hur ofta hästen bör avmaskas. (Detta kan ju kanske...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: _Runaway_
·
A
Hästvård Jag var utomlands i fem veckor och då jag var borta var det min mamma som skötte min ponny och hon borstar aldrig svansen eller så utan...
Svar
3
· Visningar
2 694
Senast: AnnaMalm_
·
N
Hästvård Min ponny har fårr sår på båda haserna, jag tror att de kommer för att hon ligger på dom på nätterna. Det är ju svårt att få att läka...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: bigganl
·
D
Hästvård mitt sto har vart svullen i juvret till och från i ca en månad. igår var det lite vått längst ut på ena spenen och när jag klämde lite...
Svar
4
· Visningar
1 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka