Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö hej jag har en exem häst hemma och skulle vilja att hans man växte ut lite mer innan exemperioden sätter igång, någon som vet vad man... 2
Svar
24
· Visningar
3 429
Senast: Draumsyn
·
R
Hästvård Jag har ett 11 år gammal halvblodssto som för ett par dagar sedan fick någon form utav svansklåda. Hon har som små sår under svansen...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: wiidow
·
M
Foder & Strö Hästen har slutat äta sin lucernpellets, så nu är frågan, vad kan man byta ut det mot? Det är en fjording som mest motionsrids några...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: Tuvisen
·
L
Hästvård Visste inte att det kunde hända, men nu har det gjort det iaf. När min pålle dricker rinner det vatten ur näsborrarna på honom...
Svar
9
· Visningar
3 574
Senast: grimman
·
Hästvård Har ett 11-månaders "föl" som fått sina två första sprutor mot influensa/stelkramp. Sista sprutan ska ju sedan ges ca 6 mån senare...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Moderator, om den ligger fel flytta gärna, jag var osäker om ni ville ha hästhälsa bland hästvård. Oj jag kan säga att alla frågor... 2
Svar
20
· Visningar
1 994
Senast: lindgreen
·
W
Hästvård Om jag åker till vet och vill ha en hältkoll, alltså böjprov och att dom tittar på volten. Vad kostar det ungefär?
Svar
3
· Visningar
764
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Efter att min häst gick omkull i januari har allt fler och fler problem kommit upp. Jag har ägt honom i över ett år nu och innan jag...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: krocket
·
Foder & Strö Vad får era 20+ hästar och ponnyer för foder?:confused: Min gubbe (kbltravare, 28 år:love:), mest hagpensionär, får per dag: Fritt...
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: lovegullit
·
C
Hästvård Hur pass allvarligt är det när det gäller ridning? Försökt att hitta info men inget alls. Skulle vara bra att veta lite ang hur...
Svar
12
· Visningar
4 365
Senast: Volbeat
·
Hästvård Min häst trampade av sig en sko för en knapp vecka sedan o med den följde halva hoven, hovis kom igår skakade på huvudet o sa att det...
Svar
6
· Visningar
2 298
Senast: Bison
·
L
Hästvård Jag har sökt på forumet efter liknande trådar men jag hittar inget om just detta. Vet inte om det är ovanligt eller inte betyder nåt...
Svar
9
· Visningar
1 765
Senast: bettysmatte
·
Foder & Strö Vad gör jag om bonden vi köper hösilage av inte gjort en analys på det, men säger att det är av "bra kvalitet"? Visst.. hästarna är...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: FrontLine_
·
Hästvård Upptäckte en svullnad på foderpållens vänstra framben för ett par dagar sen. Den är en rätt "hård" och sitter på utsidan av benet (bild...
Svar
8
· Visningar
1 155
Senast: Ellinore
·
S
Hästvård Jag undrar om ni har några bra tips på snygga klippningar? Ska klippa min isläning snart då han svettas så mycket på vintern.
Svar
14
· Visningar
1 865
Senast: Queeniie
·
Hästvård Tänkte på det ang tråden om värme eller kyla efter arbete, hur gör ni som använder BoT? Man ska ju kyla efter ett hårt arbete, vi brukar...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: ELine
·
T
Foder & Strö Ger du det till din häst? Iså fall hur mycket? Köper du i vanliga mataffären eller "foderbutik"? Har hört att det är bra tarmrensare... 2
Svar
23
· Visningar
4 380
Senast: Naddi
·
L
Hästvård :cry:....Min "goding" har fått denna hemska diagnos, för ca 2 veckor sedan. Är det någon som upplevt något liknande ??? Han mår bra... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 225
Senast: Lyckan i Halland
·
A
Hästvård Hjälpte till att fodra i ett grannstall nyligt, ägaren hade gjort iordning mat, så det var bara att hälla upp i krubborna. I en av...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Annakarenina
·
L
Hästvård Jag är i stort behov av hjälp nu! Jag tar hand om en häst som nu är 23 år gammal. Ägaren, vi kallar henne A, har honom i ett stall...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: lovlimee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka