Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö kollade i någon tråd från 2007 där det stog vad en säck krafft grund kostade, men de har säkert höjt nu? så, ni som använder krafft...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Emuliiaa
·
A
Foder & Strö Ja vad tycker ni om dettahö? Torrsubstans 84 Smältbart råprot. 27 Energi 7,6 Kalcium 1,9 Fosfor 1,3 Magnesium 0,7 Kalium 13,9...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: heidi maria
·
Hästvård Ska göra eget koksalt och har grovt medelhavssalt och vanligt salt med jod. Vilket är bäst till koksaltlösning? och gäller samma...
Svar
3
· Visningar
1 814
Senast: Elina8
·
A
Hästvård Min häst lyfter sitt ena bakben precis som om hon hade tuppspatt. Detta visar sig nästan bara när man sitter på och precis i början av...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Team All Star
·
C
Hästvård :laugh:Jag köpte en Irländare för en månad sedan och han har endast bott i sverige i fyra månader... Vi har fått ett problem, han vill...
Svar
4
· Visningar
770
Senast: Clara_94
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod på 4 år. Han har pga skada fått stå inne i fem veckor, endast med ett avbrott för en veckas hagvistelse. Han har...
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: cactuspower
·
Hästvård Min häst är skodd med vanliga skor, sulor och fyra broddar i varje sko. Broddarna sitter ju i armarna och sedan två rätt tätt i tån...
Svar
10
· Visningar
1 920
Senast: Petunia
·
Hästvård satt och funderade hur jag skulle göra med mitt islandssto i sommar..ang eksem osv... hon har inte eksem men vill gärna inte heller att...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: sandystar
·
F
Foder & Strö Hej, Kommer inom kort flytta till ett nytt stall, och det som ingår i foderväg där är hösilage samt fibergi. Sen får man själv...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö Har skrivit tidigare om att jag är novis på detta med foder och foderstater... Är nyfiken på om mitt hösilage är bra/dåligt. Har sökt...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Tänkte höra med er som tex varit hästskötare eller kanske äger högt tävlande islandshästar. hur ser deras foderstater ut? tex vad ger... 2
Svar
30
· Visningar
3 475
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en svårfödd madam, som för tillfället är i bra hull. Anledningen till att jag skriver här, är för att nu har jag ÅTERIGEN försökt...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Snerpan
·
R
Foder & Strö Varför ger man egentligen betfor? Det är väl snabba kolhydrater som ger snabb energi. Men det verkar väl inte mer långsiktigt? Kan...
Svar
12
· Visningar
1 450
Senast: MizzFail
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på detta med örter. Finns ju lugnande örter etc etc. Någon som vill dela med sig? :) 2 3
Svar
40
· Visningar
7 988
Senast: Try
·
J
Foder & Strö Är det här lagom med foder: 8kg hö uppdelat 4ggr om dagen, 2,5 dl 'bygg' (Krafft grund) och 2,5dk betfor vid middag. Hästen i...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: fijja
·
R
Hästvård Jeg er en 18 år gammel jente fra Norge som eier en 7 år gammel Orlov traver. Jeg har hatt mye problemer med han, spesielt med ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: RonjaG
·
S
Foder & Strö Hej! Ni som har hästar som ej fungerar på havre, hur är det med den havren som finns i tex kraft groov och kraft grund? Blir era...
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: satanic
·
Foder & Strö Hur mycket lucern kan man ge en häst? Finns det någon maxgiva / dag som man inte får överskrida och i så fall varför?!
Svar
8
· Visningar
1 242
Senast: Penny_Lane
·
Hästvård Undrar hur pass mkt tidigare på året man kan vaccinera i jämförelse med hur tidigt man vaccinerade året innan? Min vaccinerades i maj...
Svar
7
· Visningar
2 039
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Jag har ett 11 år gammalt halvblodssto, haft henne i över 6 år nu. Hon har haft dålig hovkvalité så långt jag kan minnas. Hon tappar...
Svar
16
· Visningar
2 325
Senast: Jonna_NB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka