Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har ni ALLTID era helklippta hästar täckade? (förutom i hage och eventuellt inomhus då) -tänker alltså främst på vid ridning.
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: rubytoo
·
Hästvård Fick alldeles nyss reda på att jag måste flytta mina hästar i ca 1 månad. Jag väljer då att ta hem dom till mig . Det har inte gått...
Svar
5
· Visningar
756
Senast: kullerbytta
·
Hästvård Hur påverkas hästens leder av att man kyler efter träningspass och sedan släpper direkt i hage när det är kallt ute (under 0 grader)...
Svar
19
· Visningar
1 707
Senast: Clancy
·
J
Hästvård Hejsan! Jag tänkte rycka manen på medryttarhästen någon gång och jag vill gärna ha lite bra tips. Har ni något tips som gör det...
Svar
10
· Visningar
1 011
W
Hästvård Vad finns det för tillskott man kan ge/bör ge till en ung häst med början till pålagringar i kotan? Glukosamin, kondroitin, MSM...
Svar
18
· Visningar
3 412
Senast: Marita73
·
F
Foder & Strö Som rubriken lyder. Kraft grund är ju ett färdigfoder som man ska kunna ge som enda kraftfoder utan vitamin och mineraltillskott. Men... 2
Svar
33
· Visningar
3 289
Senast: Fitness
·
Hästvård Lilla shettisen fick fång i går. :( :cry: Jag har varit till veterinär och fått fång utskrivet, men jag fick väldigt d¨ligt med... 2
Svar
30
· Visningar
3 135
Senast: Lyckan i Halland
·
M
Hästvård lite frågor! tacksam om jag får svar på ALLA! :p varför går vissa hästar barfota egentligen? Finns det hästar som går barfota året...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Min häst har ju bronkit och hon har stått i ett vanligt stall, men bara ätit hösilage och det har funkat bra. Nu har vi tyvärr fått... 2
Svar
20
· Visningar
1 883
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Någon som vet om det är farligt med morötter som varit frusna? Hämtade två säckar idag och de hade legat ute och var genomfrusna...
Svar
9
· Visningar
5 147
W
Foder & Strö Som inte behöver blötläggas?
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård Tänkte höra med er. Om någon har något bra tips på något medel till en hostande shettis..Som har en tendens till astma. Alg börje?? Nää...
Svar
13
· Visningar
7 055
Hästvård Har en häst som har artros i ett framben och snubblar. I går skulle hovslagaren sko henne så hon skulle snubbla mindre. Först verkade... 2
Svar
21
· Visningar
4 169
Senast: aglaonema
·
Hästvård Kastrerade min åring förra fredagen hemma stående: och han blev jättesvullen dagen efter, först vid pungen och sedan fram mot skapet...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: TantEster
·
Hästvård Det måste väl finnas ett namn för att kunna stå och sova, som hästar gör? Vad kallas mekanismen som gör att de kan stå utan att trilla...
Svar
11
· Visningar
3 437
Senast: Equus
·
Hästvård Varmblodsvalacken var hängig idag, trodde först att han fått kolik men konstaterade rätt snabbt att det tycks vara muskulärt (hoppas iaf... 2
Svar
35
· Visningar
6 289
Senast: Jamtland
·
Hästvård min häst har nu stått i nästan två månader pga problem med ett framben. hon får gå i hagen. problemet är att hon är 16 år och har...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: älgen
·
B
Hästvård Hej Vill bara fråga vad en sån här nacke kan bero på? Var och kollade på denna häst men har aldrig förut sett något sådant. Är... 2
Svar
22
· Visningar
5 195
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö har en j*vulskt sur häst i stallet. Alltså uppenbarligen har jag ett hösilage med massa energi och lite protein. Ponnyn som fått...
Svar
4
· Visningar
902
P
Hästvård Har precis fått reda på att det förmodligen är e.coli-bakterier i vattnet som ges till hästarna på nya stallet. Jag har alltid fått lära...
Svar
9
· Visningar
5 063
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka