Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ska nu snart börja med fritillgång och undrar på hur jag ska lösa "höhäcken". Och tänkte om ni kunde berätta vad ni använder? Och...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har inte hittat några svenska analyser på Spillers Cool mix, utan bara den analysen på deras hemsida. Där står det att Protein (%)...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Vad finns det för program och vad tycker ni är bra/dåligt med dem? Behöver inte vara gratisprogram...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Boerperd
·
C
Hästvård Undrar bara om någon här har erfarenheter av att behandla hästar med magneter och som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter...
Svar
18
· Visningar
3 490
Senast: LinnK
·
K
Hästvård Blir hästarna piggare när de är klippta? 2
Svar
23
· Visningar
3 947
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag behöver lite råd... Jag har en 12-årig känslig liten dam, som sedan mars i år har haft kolik tre ggr, varav senaste idag. Första...
Svar
9
· Visningar
2 752
Senast: TinyWiny
·
I
Hästvård en av mina hästar har ett svullet öga, först när jag såg henne på håll så trodde jag hon var sjuk för hon såg så hängig ut men när jag...
Svar
15
· Visningar
8 592
Senast: hillevie
·
Hästvård Ni som fått magsår konstaterat på era hästar (med gastroskopi) - hur har ni följt upp efter medicinering? Med ny mag-koll? Efter hur...
Svar
10
· Visningar
2 378
Senast: asahes
·
H
Hästvård Min foderponny blev skodd förstagången sedan hon kommit till mig i Torsdags. När hovslagaren är klar säger han att hon har "Platta...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: hendelpendel
·
I
Hästvård När jag ska lägga på täcket och knäppa bogspännena så vill min häst bara bitas det verkar som om hon bara larvar hur kan jag...
Svar
17
· Visningar
1 626
Senast: Snyggve
·
Hästvård Låter ni hästen stå tills hela svullnaden gått ner, eller promenerar ni er häst om den fått en smäll på benent och det är svullet? Har...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: Leteng
·
Foder & Strö Är det sant att hel havre sväller i magen på hästar? Måste man alltså blötlägga hel havre?
Svar
5
· Visningar
1 173
Senast: Mynta2
·
M
Hästvård Hej har en lite konstig fråga: Som rubriken lyder, Kan hästar dreggla som hundar när dom ska få mat?:confused: Min kompis har en vbl...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: xandoor
·
Hästvård Jag har sökt i ovanstående tråd men inte hittat ! Vilken jäst ger ni till era hästar ? Är det vanlig bakjäst ?" kronjäst ? Hur många...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Hambo
·
L
Foder & Strö Ni som har b-ponnier. Gärna såna som har lätt att gå upp i vikt. Vad har ni för foderstat till era? Samma sak gällande lättfödda tex...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jo, nu vill jag inte låta som någon som är utseéndefixerad men min ponny (se visningsbild <---) hade en lång och vacker man innan men...
Svar
11
· Visningar
1 417
Senast: __Stilett__
·
Hästvård I morgon kommer hovis och ska sko min häst och jag funderar på om det är idé att börja sko på med snösulor och extra broddhål i morgon... 2
Svar
30
· Visningar
2 163
Senast: MonsterMy
·
B
Foder & Strö värdena på detta hösilaget? TS: 73% Smältbart råprotein: 64 g/kg foder Energi, foder: 8.5 MJ/kg foder Kalcium: 3.3 g/kg foder...
Svar
6
· Visningar
826
Senast: hillevie
·
Hästvård Min älskade vän Tigern, som jag har skrivit om innan och som jag då bestämde mig för att låna ut på foder ist för att ta bort.. Nu vill... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 290
Senast: ann80
·
E
Foder & Strö Undrar om det är någon som gett någon typ av ört för att reglera hormonbalansen till sitt sto? Isf finns det några...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka