Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu när det plötsligt börjar bli grönt ute hagarna igen efter regnet som väl kommit över hela landet nu. Speciellt ni som har känsliga...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Masse
·
Hästvård Behöver tips och råd från andra med erfarenhet av vävande hästar i stallet! Har ett känsligt swb-sto helt utan olater som nyligen fått...
Svar
18
· Visningar
2 316
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt sto har blivit halt på vänster bak efter ett ihopsläpp. Vi åkte in till klinik och gjorde en hält utredning. Reagera lite på högt...
Svar
6
· Visningar
3 034
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Har en häst som oskodd bak rörde sig konstigt med bakbenen i trav och galopp. Efter skoning blev det mycket bättre men är lite osäker om...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Mitt i den här hökrisen har vi köpt häst och har inget hö.. har dock fått tag på en bonde som kan sälja från närheten men han säljer... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 128
Senast: mamman
·
Hästvård Jag har en irish cob med brutalt mycket svans. Dom är i vägen när hon bajsar. Så den blir äcklig ganska fort. Jag har provat klippa ur... 2 3
Svar
59
· Visningar
6 967
Senast: Jocelyn
·
Hästvård Skor era hovslagare som vanligt nu i denna värme? Menar inte själva skoningen utan tillgängligheten? Jag har nu i 3 veckor jagat min... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: lillaphu
·
Foder & Strö Vet inte hur jag ska göra i följande situation! Har två ston hemma och en unghingst inackorderad på ett bete, tanken var att han...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: Masse
·
Hästvård Hejsan! För några månader sedan fick vi hem en 5 årig valack. Hans före detta ägare sa att han var jätteglad och lekfull häst. Här hemma...
Svar
19
· Visningar
3 325
Senast: svea
·
Foder & Strö hej, jag har en fråga om foder. jag har en D-ponny och funderar om jag ska ge henne betfor eller lusern i vinter. vad jag har förstått...
Svar
6
· Visningar
3 373
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vet det varit på tapeten förr, men kan ju hänt något sen dess. Men om man behöver tillsätta koppar och zink, finns det fortfarande inget... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 431
Senast: Snowball
·
Hästvård Sitter och läser om ventilation i transporter och hamnade av en slump på en sida där en veterinär skrivit lite om transportering av häst...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Har en häst som hade fång för 4 år sen, inga återfall sen dess men en fånghäst är ju alltid en fånghäst. I år får man ju vara glad om...
Svar
8
· Visningar
2 734
Senast: Glimris
·
Hästvård Hittade en fråga på facebook, någon som läst nån artikel om nåt samband mellan fång och vaccin mot hästinfluensa. Google var inte min... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 432
Senast: ameo
·
Foder & Strö När jag åker till tävling så förvarar jag höet i en sopsäck i bilens baklucka för att det ska damma så lite som möjligt i transporten...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: Pudlan
·
Hästvård Vi har en häst som skadat sig. Det uppkom under ridning. Hästen reds i skritt och trav rakt fram av en erfaren ryttare. Rätt som det är...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en annan tråd gällande min 1,5 åring, som nu är undersökt för andra gången utan tillstymmelse till kula på höger sida:( han ska... 2
Svar
21
· Visningar
2 212
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Hur ser en sabelbent häst ut? Har någon nån bild.? Hittar inga bilder när jag googlar.
Svar
1
· Visningar
5 529
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Som rubriken lyder, är råghalm farligt för hästar? Har fått möjlighet att köpa råghalm för att dryga ut höet, eftersom vi nog kommer...
Svar
17
· Visningar
4 715
Senast: MiaMia
·
Hästvård Har för första gången någonsin fått styngflugeägg på hästarna, gissar att det beror på att vi utökat hagen in på en lägda där hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka