Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö jag har problem, inte så allvarligt än men det kan ju bli det. min unghäst (f.2003) vägrar att minska magomfånget. Tidigare stog hon... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 434
Senast: sthu
·
S
Foder & Strö Jag undrar om ni kan gissa på ett ungefär hur mycket hösilage en islandshäst (strax över 300 kg, liten och nätt) får i sig per dygn? Hon...
Svar
2
· Visningar
602
Senast: Skuggabaldur
·
N
Foder & Strö Jag har en unghingst på 4 år och 1,70 i mkh som just nu vilar. Han är rätt grov till modellen men för dagen väldigt smal, går endast i...
Svar
7
· Visningar
841
Foder & Strö Tycker pålle behöver mer hull nu när jag rider fullt ut. Har inte haft henne mer än ett halvår, förra ägaren gav rejält mkt mer...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: kopparberg
·
Hästvård Imorgon ska de blir storm. Vi ska bort.... Vet i tusan hur jag ska göra med pollarna. E vana att vara ute i rusk o allt vad som kan... 2
Svar
23
· Visningar
1 984
Senast: tinafinis
·
E
Hästvård Har kollat på hästar, och har hittat DRÖMHÄSTEN. Han är allt jag drömt om i en häst, snäll, vacker, välutbildad... :rofl: Men. För...
Svar
1
· Visningar
3 358
Hästvård Min valack har en liten mysko grej för sig... Han undviker o kissa inne:confused: någon annan som har vart med om nått liknande?? Kan...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: mizz
·
P
Hästvård Min kusin har hyrt en häst som då den kom hade ganska långa hovar. Hästen blev verkad och skodd för ca 2 veckor sedan och igår när jag...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: plymen
·
Hästvård Är det ngn som har fått det på sin häst? Min häst fick det igår,eftersom han har lite ont/späningar i ryggen,bakom sadeln.. Vad har ni...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Jenny85
·
S
Hästvård Köpte en äldre shettis som jag haft lånad som sällskap och han hade aldrig fått en vaccinering i hela sitt liv (inte ens stelkramp). Här...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: Sessiagh
·
J
Hästvård Har insett att jag förmodligen måste klippa unghästen. Han går på lösdrift och jag provade att täcka honom ett tag. Det gick bra, täcket... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 683
Senast: Zora
·
Hästvård Jag har en liten fundering och skulle hehöva ha råd från er med erfarenhet av fång. jag var inne på kliniken med min ena häst igår...
Svar
14
· Visningar
1 383
Senast: yolina
·
Hästvård Jaa..allså mellan stonas juver, finns det ju en liten ficka...eller vad man ska säga.. hur ofta rengör ni där? På mitt ena sto samlas...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Mia_R
·
G
Hästvård När jag tog in min häst i fredags blev jag ganska rädd när jag såg att hon inte ville sätta ner sitt ena bakben. Benet var varmt från...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Bialitt
·
S
Foder & Strö Jag ska, som några kanske läst, skaffa häst. Han är ett varmblod som slutade på travet i november förra året. han är ca 170 hög, och för...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: milly
·
Foder & Strö köpte en säck från Gr*nn**rden.Står dock ej värde på protein/kg. Kan ngn hjälpa mig!?:confused: 2
Svar
20
· Visningar
5 761
Senast: HelenaHandberg
·
F
Hästvård Vad är skillnaden mellan en fysioterapeut och en kiropraktor? Mitt sto är allmänt stel i kroppen och lite sned i bäckenet efter en...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: pomelo
·
F
Foder & Strö Min häst har blivit mkt smalare på senaste tiden. Han var halt och vilade i ca 5 veckor och åt då 1 kg kraftfoder - kraft grund och...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: spindel_17
·
M
Foder & Strö Ni som har hästar med fri tillgång på grovfoder; låter ni hästarna vila magen en stund innan ni rider(utöver den stund det tar att göra...
Svar
13
· Visningar
1 322
Senast: Minime
·
Hästvård Min gamla fjording fick en släng av kolik förra helgen. Blev sprutat med sånt där tarmavslappnande medel (kommer inte ihåg namnet)...
Svar
4
· Visningar
1 965
Senast: iowa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka