Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Finns det några belägg för att aspbark minskar parasitangreppen på hästar, eller är det en skröna? Vad i barken är det i så fall som...
Svar
6
· Visningar
2 643
Senast: åke
·
Hästvård Jag har alltid låtit mina hästar vila några dagar efter vacc, och tagit det lugnt (inte ridit svettig/flåsig) i nån vecka efter. De vet... 2
Svar
20
· Visningar
1 950
Senast: bigganl
·
Z
Hästvård Någon som varit med om det? Hur syntes det på hästen? Hur halt var den? Hur gick det? Tack!
Svar
17
· Visningar
4 660
S
Hästvård Hej! Jag har en Islandshäst (med det borde inte spela någon roll här) och hon har börjat att halta. Hon haltar bara när jag travar...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: Snerra
·
A
Hästvård Detta är så knepigt.... min ena häst har dom 2 senaste dagarna inte vart riktigt "sugen" på mat, har ätit ungefär hälften av det han får...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Ancor
·
Foder & Strö min häst har haft en svacka ett bra tag nu. så jag bästemde mig för att köpa hippofoders "super G". är det nån annan som använder... 2
Svar
24
· Visningar
1 976
Senast: SiZo
·
C
Hästvård ser min häst knepig ut över ryggen eller inbillar ja mig bara... tycker att de fattas väääldigt mkt muskler.. kan han ha brist på nått... 2
Svar
20
· Visningar
1 625
Senast: CarolineNSV
·
J
Hästvård nu närmar det sig att skaffa den första egna hästen, men guuuud vad mycket det är att tänka på ! känner att jag hade rätt mkt koll på...
Svar
1
· Visningar
634
K
Hästvård Jag tror att min häst har fått svullna kotsenskidor (är dock inte säker), de är lika svullna på alla fyra. Nu undrar jag hur pass...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Hästvård Min gammel kille har fått hov böld.:( Hovis var här idag men fick inte upp den så nu står han på box så att han inte skall röra sig för... 2
Svar
27
· Visningar
2 033
Senast: Kallebus
·
H
Hästvård Finns det finns något man kan ta för att förhindra inflamation, stelhet och dyl i lederna? Tacksam för svar ;)
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: OuZ
·
C
Hästvård Bara kom o tänka på en sak. Hur är det med träningsvärk hos hästar? Blir de ömma precis som vi? typ ryggmuskler, ja alla. Har inte...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Hur blir jag av med Calles bogskav? Eftersom han går på lösdrift och är beroende av täcke nästan hela dygnet så har jag väldiga problem...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: lundborg
·
N
Hästvård Har haft veterinären ute För att vaccinera hästen. Stelkramp o invluensa. Kul sen kom räkningen 945kr!!!!! En häst två vaccin men... 2
Svar
32
· Visningar
3 107
Senast: Melynda
·
Hästvård Nu är jullovet slut och jag och Lauri är tillbaka på skolan,det regnar och blåser:( Idag när jag kommer till stallet så regnar det,vi... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 000
Senast: NovaAngel
·
Hästvård det e det läjligaste jag har hört :mad: såg en fjording som var helklippt itan täcke i snön, frågade om den brukade vara så och ja...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: gladaeo
·
Hästvård Nu är hästen nyskodd igen, andra gången med nya hovslagaren. Vad tycker ni? länkar till hela albumet.. om någon bild fattas så...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Shimzy
·
Hästvård I dag såg jag att mina hästar, shettis och Fredriksborgare fäller vinterpälsen!! i januari!!! i dalarna :crazy: De bor ute på lösdrift...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: Sapone
·
M
Foder & Strö Kan man plasta om strobals hösilage till småbal? Är det några som provat? Dela med er av erfarenhet. Är det nån som köpt omplastat...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: Gammeln
·
M
Hästvård Hur ska ni göra med era solexem hästar/Ponnyer i sommar?? själv ska jag låta henne va ute på natten gå in vid 10 på morrgonen stå... 2
Svar
23
· Visningar
2 298
Senast: Millan_gulligast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka