Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är det någon som kan berätta lite om följderna från en infammation i hovens sula? Antingen är det det eller så är det en hovböld min...
Svar
12
· Visningar
3 517
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Jag undrar om ni kan ge mig lite tips på vad man kan ge för kraft foder till ett dräktigt sto, som behöver hålla vikten.. Även tips på...
Svar
9
· Visningar
5 319
Senast: Sar
·
S
Hästvård Min häst har tappat en brodd på framhoven, på yttersidan av tån (har 4 broddar i varje sko) för några dagar sedan. Idag märkte jag att... 2
Svar
26
· Visningar
5 636
Senast: soffii
·
Foder & Strö Jag behöver få upp min D-ponny i hull (och muskler) då hon stått länge och tappat en hel del. Hon är väldigt känslig för fång och får... 2
Svar
27
· Visningar
2 306
Senast: lillaana
·
W
Hästvård Nu har jag hört lite olika.... Om man slaktar sin häst pga skada på tex Swedish Meats Uppsala, får man då betala för att slakta den...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: wonderbaunbabe
·
Hästvård mitt sto är 3 år gammalt och vad jag vet aldrig kollad i munnen. tänkte att finns det vargtänder så drar vi dom på en gång. vad bör...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: linafina
·
F
Hästvård min ponny so jag köpte för lite mer än en vecka sedan hade översållat med löss i pälsen som var gul/vita och kröp runt på honom i...
Svar
2
· Visningar
2 087
Senast: Fighter
·
Hästvård Så vitt jag förstått så kan vem som helst kalla sig hästmassör, så när ni tar ut en sådan - frågar ni då om utbildning? hur länge denne...
Svar
13
· Visningar
1 595
Senast: Camilla_H
·
D
Hästvård En av minn hästar har precis avslutat behandling av Borrelia och Ehrlichias. Hästen blev akut skickad till klinik då den var vinglig...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: LaMaya
·
Foder & Strö För ungefär en halvtimma sedan var jag på Granngården och handlade Kraf*ts multivitamin, men när jag kom hem så upptäckte jag att "bäst...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: c0pyright
·
Hästvård Vill jättegärna att stoet ska kunna gå ute på lösdrift dygnet runt men jag har ett dilemma: hon blir smällfet på fri tillgång på...
Svar
12
· Visningar
1 089
Senast: Amanda_Bisa
·
B
Hästvård Det är så att min häst är hos en fodervärd just nu och hon har haft lite problem med ryggen, har fått behandling med laser och...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: Bejbie
·
S
Hästvård Rider en häst nu som jag ev ska ha på foder senare, hon är jätte snäll men i galoppen är hon lite pigg, kan det ha att göra med att hon...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: Bejbie
·
T
Foder & Strö Har någon studerat vilket grovfoder som tar längst tid för hästen att äta upp? Lite nyfiken bara :bump:
Svar
17
· Visningar
1 546
Senast: laser
·
Hästvård Min veterinär påstår att vi människor inte kan utföra massage på hästar då vi är för klena och deras muskler för hårda. Jag blir lite...
Svar
16
· Visningar
1 840
Senast: clusia
·
C
Hästvård jag undrar vad ni tycker är en lagom ålder att köpa häst? själv är jag 16år och haft häst i 5 år...då hade jag bara ridit i 5-6 år... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 443
Senast: Cheval
·
Hästvård Om man har en häst som behandlats för strålbenshälta och har en påvisad förkalkning av strålbenet, vilket underlag lämpar sig bäst att...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: Lindsen
·
Hästvård Är det någon här som varit med om hyperlipemi på något annat än en shetlandsponny? Bara nyfiken, eftersom jag bara hört talas om...
Svar
7
· Visningar
2 819
Senast: Thora
·
Foder & Strö Blev aningen chockad idag när jag skulle betala havren på granngården... 25 kg för 137 kr dvs 5,50 kr kilot :eek::eek::eek...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Jag har tagit ett prov på ett hösilage som är VÄLDIGT torrt. Jag vill inte kalla det hösilage alls utan plastat hö. Nu har jag skickat... 2
Svar
22
· Visningar
2 167
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V