Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Jag blir tokig har en tjej som e inhyrd m sin häst. Hur mkt ska man lägga sej i vad hon ger sin häst?? Hon vill att hästen ska ha 12 kg... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 168
Senast: milly
·
P
Hästvård :bump:Hejhej ! För 2månadersen ungefär märkte jag att min haflingervallack började fått vitt hår. Det är precis där sadelmbossorna...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: jordgubba
·
Foder & Strö det innehöll 34 smbrp och 7,8 Mj. Bläää!! Hur ska jag göra nu då, står här med en häst som har börjat falla ur och det förstår jag...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö hej! kan det vara en bra ide att hänga upp ett hönät ill kvällen med halm i, om jagvil atm min häst ska få lite mer att pilla med? (hon...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hejsan! Hur mycket ska man räkna mer att gräset har i näringsvärde nu?? Gräset är ung 15 cm högt och välgödslat. Tänkte nu med...
Svar
12
· Visningar
1 389
Hästvård Hejsan, har ett problem med min häst, han får massor med små sår, av sig självt. ibland när man tar bort skorpan så hänger det med en...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: SiZo
·
L
Hästvård Var in till kliniken för ca 2 månader med min häst. Han hade så känts orent och knackig i vf, dock endast när han gick och böjde på...
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: stranger
·
G
Hästvård Min hästs hovvägg har sen ett missförstånd i somras, då hon gick någon vecka för länge innan verkning, haft problem med att hovväggen...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: kvandi
·
S
Foder & Strö Jag har en 3 årig shettis som går i en gräshage på dagarna, hagen är putsad nyligen och inte så mycket bete enligt mig, gräset har...
Svar
12
· Visningar
1 827
Hästvård Idag small det en riktig otäck rejäl pencillin chock fick jag ikväll (eller ja inte jag utan en av hästarna naturligtvis). Hade en svag... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 653
Senast: Abova
·
Foder & Strö Det finns ingen våg i stallet där hästen står, så skulle va mycket tacksam om nån vänlig själ kan berätta vad maten väger. Ska fodra...
Svar
2
· Visningar
780
N
Foder & Strö Mina Hästar äter bara hö (stort varmblod å schettis) men jag vill ha mineraler till dom med och tänkte på krafts pelleterade. Tycker...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Nobelis
·
S
Foder & Strö hur mycket linfröpellets ger du???
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Isola
·
L
Hästvård Hejsan. För 3 månadersen ställde vi av min häst pga han var svullen i höger fram. En veterinär kom och gav diagnosen...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Linn3a
·
M
Hästvård Hejsan, vår ponny äter torv är det "normalt"? Någon annan som har en häst som äter torven? Har inte haft torvbädd förut så jag kan...
Svar
11
· Visningar
2 450
Senast: Moja
·
K
Hästvård Har lite frågor om vaccinationer som ni jätte gärna får svara på för jag hittar inte mina svar då jag söker i forumet!! 1. hur mycket...
Svar
1
· Visningar
752
Hästvård Kan man lägga på ett utetäcke på hästen direkt efter man har masserat med arnika på ryggen, eller är det risk för blistring då och hur...
Svar
2
· Visningar
1 248
Senast: Olympus
·
Hästvård hittade fölungen med en stor svullnad precis bakom underläppen och en liten bit upp.. han ser ut som en hamster med en massa mat i... 2
Svar
26
· Visningar
2 523
Senast: Netted
·
S
Hästvård är det sant som det är sagt att araber lever betydligt längre än andra raser? hur gamla blev era araber? 2
Svar
28
· Visningar
2 604
Senast: charmant
·
S
Hästvård Har en kompis som har sin häst inhyrd hos en tjej som är lite av en "vet allt kan allt" människa. men i för övrigt väldigt trevlig och...
Svar
11
· Visningar
3 664
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka