Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tycker det är på tiden med en tråd där hovslagarnas ansvar för hovvårdarnas framfart diskuteras. Vad jag har hört så är många... 6 7 8
Svar
156
· Visningar
14 618
Senast: coari
·
Hästvård ...gör ni? Jag letar häst, och har i stället för att leta unghäst börjat leta "färdig häst", dvs häst som redan är inriden. Ngt mellan... 2 3
Svar
55
· Visningar
9 364
Senast: Rea
·
E
Hästvård Har gett min ponny MSM och Glucosamin ett tag nu men han blev halt för lite sen och är bara i början av träningen. ska jag lägga av med...
Svar
11
· Visningar
1 273
Senast: CillaW
·
L
Hästvård Hejsan. Min valack har kännt nackig i vf nu ett tag. Endast när han börjar böja på nacken. Har tid på klinik i nästa vecka. Han är...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: Lisaaa__
·
I
Foder & Strö Jag blir inte klok på det här med kvoter. Vilken nytta har man egentligen av den mellan smältbart råprotein och energi? Om man tar...
Svar
11
· Visningar
1 824
Senast: amalia
·
T
Foder & Strö Ni som ger era hästar Glucosamin, vart köper ni det och vad kostar det ungefär? Har ni märkt någon skillnad sen ni började ge det?
Svar
5
· Visningar
825
Senast: Trampe
·
Hästvård hur tjockt lager torv bör man ha på jordstampat golv om man ska ha halv-bädd? jag hatar bädd å vill helst ha 20cm torv bara sådär...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Messy
·
M
Foder & Strö Om jag öppnar en hösliagebal måste jag förbruka den på ca 3 dagar för att det inte ska bli förstört. Men om jag öppnar balen och delar... 2
Svar
21
· Visningar
2 161
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Har nyss fått köpa hö från ett annat ställe då han vi brukar köpa hö av hade slut för säsongen.I detta hö(ingen analys,snart bete) är...
Svar
5
· Visningar
1 835
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man ge en häst både Enzion och Kiselgur samtidigt? hästen i fråga har väldigt dåliga hovar, skorna sitter högst 2 veckor och...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Inka-90
·
S
Hästvård Min häst är allmänt hängig och hostig, lite rinnig i näsan. Hur ska jag ta hand om honom nu? Jag rider inte eller så, men finns det...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: SyntheticPassion
·
Hästvård Kan man vaccinera en gång för tidigt? Normalt sett vaccinerar jag i januari men nu i det nya stallet tar de ut och vaccinerar i...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Bison
·
Foder & Strö efter mkt om och men tänkte jag byta från hö till hösilage...:crazy: vad jag vet har han bara ätit hö och nu sen i slutet på juni har...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Messy
·
S
Hästvård Om hästen är en tunn/normal fullblodkorsning och går på gräs 8-17 varje dag, hur mycket foder vågar man egentligen ge utan att vara rädd... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 125
Senast: Charlotte
·
Foder & Strö Har snappat upp på annan plats på webben att en agronom som föreläst om foder sagt att sent skördat hö är det som är bäst för...
Svar
14
· Visningar
1 387
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Köpte müsli till min häst nu, han är ju otroligt smal, ja undernärd o det han ska han mest utav är ju stråfoder, så han går dels på bete...
Svar
4
· Visningar
762
Hästvård Min häst är behandlad i kot och hovled på hf och vid häsltutrednignen röntgades hon och då syntes det att hon hade hovbroskförbening...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Nica2
·
Foder & Strö Nån som har nån erfarenhet av det? Jag ska börja ge det till min arabhingst som tappat väldigt mycket i vikt nu i sommar. Så tänkte höra...
Svar
1
· Visningar
628
Foder & Strö Ni som använder Mustangs müslifoder - vad betalar ni och vilken sort? Jag kan hitta i gamla trådar att det är lite bättre pris på det...
Svar
13
· Visningar
1 641
F
Hästvård Ja, hur mycket(hårt) tränarn ni era a-b ponnysar, hur lägger ni upp träningen? har själv skaffat en a-ponny, som jag kör, men då jag...
Svar
11
· Visningar
1 246
Senast: AKB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka