Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Nu har jag kommit hem från en veterinärbesiktning på min islandshäst. Fodervärden har varit på många besök hos en hästklinik för att...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Hambo
·
P
Foder & Strö ...brukar det ta innan man får svaret på sin analys? Har skickat in ett prov till Analycen och undrar om de brukar vara snabba med svar...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: pion
·
U
Hästvård nu känner ja mig lite lite lite på gränsen till tjatig om de här med att kyla benen..men ja hittar ingenstans där de liksom står de ja...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: 2shy
·
N
Foder & Strö Tänkte bara fråga, ni som ger linfrökaka ska man blöta upp det el ge den som den är? och hur mycket ger ni per dag? till ett halvblod...
Svar
9
· Visningar
1 396
Senast: milly
·
S
Hästvård Nu kommer jag med ännu en fråga angående permanentbäddar:angel: Jag skulle vilja prova på spånbädd med kutterspån men grejen är den att...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Eastwick
·
Hästvård hur har det påverkat era hästar att dom är innåt tåade? berätta gärna ras,ålder,mankhöjd och utbildnings nivå och gärna en bild på... 2
Svar
37
· Visningar
7 812
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Behöber tips på uppiggande foder till min pålle. Han behöver lite mer sprutt i banf bang :p Welsc cov val 7år 154cm normlbyggd i bra...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: mariahmia
·
M
Hästvård Ska ev prova detta till min pålle och vill gärna veta lite mer om detta. Hon har någon slags allergi och kortisontabletter hjälper dåligt. 2 3
Svar
45
· Visningar
6 101
Senast: kickikompis
·
A
Foder & Strö Hej allihopa! Jag har en travare som jag haft i ett år. När jag köpte henne var hon väldigt mager. I vintras fick hon behandling mot...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Aia
·
Hästvård Okej, fick en nojjattack ikväll. Vart kan man köpa paraffinolja?
Svar
6
· Visningar
1 679
Hästvård Min häst har fått konstiga utslag på sin mulle som bara växer och bli större, är det nån som sett detta innan och vet vad det är? Kan...
Svar
14
· Visningar
2 025
Senast: Mitra
·
F
Foder & Strö Tänkte fråga om någon har ett bra foder att rekomendera? Min 2-åring har lite dåligt hull och står nu på fri tillgång på hö + 2 kg...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: frogeyes
·
T
Hästvård Hallå! :bump: Skulle verkligen behöva jätte mycket hjälp med min lilla ponny. Han är ett Gotlansruss och har varit toppen fin från...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: esperanza
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp. Ska ge min häst något lösande, dvs lite laxerande för att hon var tvungen att börja med hö direkt från gräs samt...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Tambo
·
J
Hästvård Jag vet att det finns massa trådar om muggbehandling och jag har läst dom allihopa och därifrån har jag fått tips om hur jag ska... 2 3
Svar
40
· Visningar
4 134
Senast: skrutten
·
Hästvård För ett tag sedan upptäckte jag en hård knöl vid den stora virveln mellan magen och bakbenet..om ni förstår..;) Den är ungefär i...
Svar
9
· Visningar
4 519
Senast: Geisli
·
M
Foder & Strö Har en häst som har dåliga hovar, fodrar henne givetvis med biotin. Men undrar nu om det finns något fodermedel som är bra för hovarna?
Svar
18
· Visningar
1 717
Senast: aski1
·
Hästvård Hur länge kämpar ni med era hästar innan ni väljer att ta beslutet att ta bort hästen? Jag undrar därför att nar jag läser en del inlägg... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 549
Senast: Monkmonk
·
M
Foder & Strö Jag undrar om någon här fodrar med denna musli. Den innehåller lucern mm. Min fråga är då hur konsistensen är? Är det som vanlig musli...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Punkity
·
J
Foder & Strö Jag har en 6årig travare som jag nu använder som ridhäst... tyckte han blev alldeles för övertänd av havre, så jag bytte till korn och...
Svar
16
· Visningar
1 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka