Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Ok med hästar som \"går och skrotar\"? Jag tänkte bara kolla vad andra tycker... Jag har tre pensionerade hästar, och nu bekymrar jag...
Svar
17
· Visningar
1 659
L
Hästvård Vad va ska jag göra? Ska jag ha kvar min kotledsinflammerade foderhäst (eller vad det nu är för fel på hanns ben) eller ska jag söka...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Wilma
·
Hästvård Nån som har erfarenheter av SoloComb, eller vad den nu heter, (som finns att köpa i hööks)?. En sak som klipper (?) manen, och gör så...
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Coffein_Kactuzzz
·
M
Hästvård För ca 3,5 veckor sedan så började min häst att hosta. Man kunde höra någon enstaka hostning vid utsläpp i hagen på morgonen. (En...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: angelaL
·
Hästvård Det är så tråkigt på denhär årstiden, hästarna har skav typ överallt! Särskilt ynglingen är "hårt drabbad", eftersom hans päls inte har...
Svar
8
· Visningar
810
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Igårkväll när jag skulle rida för min instruktör upptäckte jag att Alfur var varm i höger bakhov. Han var ngt varm precis ovanför hoven...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: alisson
·
Hästvård har en pålle som har en ganska ordentlig hovspricka i sin ena hov. Så nu undrar jag, hur kan man göra för att skynda på hovtillväxten så...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Sweet
·
Hästvård Jag har två lurviga shettisar varav en fäller som bara den och den andra fäller knappt något. Varför tar det tid för den andra att fälla...
Svar
2
· Visningar
665
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 541
Senast: 333
·
P
Hästvård Finns det någon som kan svara på vad jag ska smörja in min hingsts snopp med? Den ser röd och det ser nästa ut som att han flagnar på...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: TantEster
·
Hästvård Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Jamtland
·
Hästvård Ja, vill höra lite vad det kan tänkas vara. Veterinären har tydligen inte gått att nå än, så vi spekulerar bara än så länge. (Och nej...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: SaraMara
·
Hästvård Så har jag nu varit på ÅB, ochd et måste varit Sveriges snabbaste besök ;) Åka 2 timmar för att plocka två stygn, spruta hasen samt...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Hästvård jag ska flytta mitt sto och hon har tyvär lätt för att stresa upp sig och jag undrar om det är någon som vet om något lugnande medel som...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Någon som har gjort det/ har erfarenhet av ? vad det kostar etc...
Svar
7
· Visningar
1 347
S
Hästvård Är lätt hysterisk och i behov av goda råd...I måndags när jag var ute och red pållen började han markera efter en stund, jag avbröt då...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min häst har lite veka kotor på bakbenen. Han har ärvt det av sin pappa Oldtimer, som dock har hållit mkt bra trots detta. (Åtta...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: HEXE
·
U
Hästvård Ni som har anlitat kiropraktor till på era hästar - hur brukar de vara efteråt? (Ja, hästarna alltså, inte kiropraktorerna :smirk: )...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Boj
·
Hästvård Vad är det? Är spekulant på en häst som har haft en Ballförskutning på ett framben, men som snart är återställd "med en bra hovslagare...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: martha
·
H
Hästvård Vi funderar på at utfodra en del med ensilage nästa år och har då börjat tänka på att vaccinera mot botulism. Vissa säger att man...
Svar
15
· Visningar
1 439
Senast: Happy_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp