Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Att besikta en häst utan anmärkning tycks ju vara tämligen svårt. Skulle därför vilja höra lite åsikter om vad ni skulle tolerera vad...
2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: fiaskurken
·
Hästvård Vad är hästens normala temp?
Svar
2
· Visningar
840
Senast: alfur
·
Hästvård Är det verkligen tillåtet med antenn på grimman? jag hade för mig att det inte var det... :confused:
Svar
5
· Visningar
952
Senast: eldione
·
F
Hästvård Min islandshäst har dragits med en gaffelbandsskada det senaste halvåret, men det vill inte läka och hon haltar fortfarande lika mycket...
Svar
11
· Visningar
2 103
Hästvård Har funderat lite... Vart går gränsen för vad som är faktisk smärta i ryggen, och vad som är ett resultat av att man trycker riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 043
G
Hästvård Som nybliven ägare av en valack undrar jag, hur ofta bör man tvätta snoppen på honom? :confused: Jag antar att det lätt samlas bakterier...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Amia
·
L
Hästvård Skräckhistorer om avlivning har man ju hört en hel del om, men nu var det en s.k vän som sa till mig att om jag måste nödslakta en häst...
Svar
16
· Visningar
1 037
F
Hästvård Vad ska man strö med till en hosthäst? Jag tycker att det mesta dammar ... :(
2
Svar
25
· Visningar
1 994
Senast: Mayara
·
Hästvård Vi har ju skrivit en del om barfotagång i vinter, så jag tänkte rapportera hur det har gått med min fjording som hade så svårt med sin...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 400
Senast: najo
·
D
Hästvård Hur länge kan en häst vara utan vatten utan att den tar större skada av det? Om den har tillgånger till foder... Jag förtsår att dom...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: trassel
·
Hästvård Vår ponny fick diagnosen kotledsinflamation båda fram v2. Är behandlad och frisk på det ena frambenet, men inte det andra. Har fått 3...
Svar
1
· Visningar
653
Hästvård Idiotfråga, men jag har funderat ett tag nu om jag verkligen mockar hästens box korrekt...? Har gått runt och kikat i de andras boxar...
Svar
7
· Visningar
3 748
Senast: twinstar
·
N
Hästvård Hur borstar ni era hästar? skiner dom efter era ryknings pass eller borstar ni av dom det värsta? Själv kan jag vissa dagar stå i en...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: lil-sis
·
V
Hästvård Mitt varmblodssto flagnar på skenbenen vintertid. Veterinären säger att det inte är något att bry sig om utan bara att smörja och hålla...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Ska det ligga här under vård, eftersom det är vård/förebyggande eller under utrustning då det ju är utrustning tro? Jaja, förlåt mig om...
Svar
14
· Visningar
5 790
Senast: Sofian
·
Hästvård på tisdag ska jag följa med hästen till djursjukhuset i ängelholm för att kolla ryggen. han ömmar i ryggen och vi vet inte vad det är...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: linzan
·
Hästvård Har ett sto på 3 år som jag inte riktigt vet vad 17 hon har för problem....misstänker växtvärk..men symptomen är typ...
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: Zandrah
·
Hästvård Nån som vet vad det kan bero på, och vad man kan göra åt det??? Mitt 3åriga sto som jag nyss fått har gallor mitt på själva hasknölen...
Svar
8
· Visningar
1 487
Senast: Zandrah
·
S
Hästvård Vi fick en del snö idag och naturligtvis blir det ju styltor av sådant... Upptäckte att hästen tycks vara öm i alla fyra fötter när snön...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: emindy
·
Hästvård Var ju en diskussion upep för ett tag sen om huruvida det var rätt eller fel att man inte fick tävla T-märkta hästar ens i lätta...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: puppan2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp