Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad har de för för och nackdelar? En del inne på travet vet jag har använt gummiskor men 'klagat' på att de får sko om så ofta, vilket...
Svar
6
· Visningar
1 514
Senast: dyrre
·
Foder & Strö Jag blir snart knasig, sitter och räknar åt nya fullblodsdamen, men kör fast stup i kvarten. Det som fäller de flesta av mina förslag är... 2
Svar
20
· Visningar
2 348
Foder & Strö Vad har folk här för erfarenheter av det fodret? 2
Svar
25
· Visningar
2 352
D
Hästvård Nu har min häst fått svamp, vet inte om det är rengskållor eller ringorm. Har sprayat virkon på i 2 dagar o nu i 2 dagar har jag badat...
Svar
3
· Visningar
6 469
Senast: Mynta2
·
L
Foder & Strö Någon här som använder Edel lucern pellets och/eller som vet hur mycket Smrp och mj de innehåller? Samt om det är garanterat från...
Svar
4
· Visningar
1 451
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö har kikat på svenska foders hemsida och hittar ingen innehållsförteckning på hippofoder, utan bara näringsanalysen. någom som vet vilka...
Svar
3
· Visningar
710
Foder & Strö Har hört att rapsolja inte är optimalt att fodra med, ngn sa att det kan störa hästarnas hormonbalans?? Ngn som hört ngt liknande?
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Tabitha
·
N
Hästvård en liten undran bara... har hästen på lösdrift och hagen är väldigt lerig på sina ställen. håller noga koll på fötterna så han inte...
Svar
13
· Visningar
1 406
Senast: soffii
·
Hästvård Blir hovarna mjukare (porösare) av att stå i vatten eller blir de urlakade av att stå i vatten? Min ena häst har lite problem med att...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Lotten__
·
8
Hästvård Min häst är väldigt stressad och har ont i ryggen. Någon som vet någor bra sätt att förbättra det. Jag har fått lite tips av ägaren (har...
Svar
7
· Visningar
1 353
V
Hästvård ja dom ringde för en stund sedan från stallet och säger att min häst inte ser frisk ut hon ligger ner och ser hängig ut. hon har två...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: jjeg
·
Foder & Strö Hur många kilo hö räknar ni med att era -06:or orkar få i sig på dygnet?
Svar
9
· Visningar
981
Senast: mijan
·
Hästvård När jag fodrar mina hästar på kvällen och morgonen så börjar flertalet av dom kissa! :D Jag fattar ingenting, :eek: varför ska dom...
Svar
12
· Visningar
1 264
Senast: Thora
·
D
Hästvård mitt vbl sto är lite svullen hö bak. Precis nedan för hasen på insidan.inte jätte svullen men dock svullen.Ser nästan ut som en galla.Är...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Mandis3n
·
Foder & Strö Flyttade till nytt stall i dagarna och behöver troligen proteintoppa hästens foderstat. Tittar över olika alternativ och funderar på...
Svar
14
· Visningar
1 360
L
Foder & Strö Jag ska börja ge korn till mitt vbl. Jag har hört något om att det måste vara färskrossat. Hur färskt måste det vara? tack!
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Lumiana
·
V
Hästvård Varför får hästar tarmvred?
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Vilken är bäst näringsmässigt samt prismässigt?
Svar
10
· Visningar
1 548
M
Hästvård Jag skulle ta ut en häst i hagen på ett ställe för några dagar sen, satte på den täcket och HELA ryggen sänktes, kände på ryggen. O den...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Mallory
·
L
Hästvård min 7-åriga häst har sedan i somras haft en lätt hälta som kommer och går, det är ett bakben som spökar och jag tycker det ser ut som...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S