Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ni sett någon skillnad på betforn ? Vår betfor som vi har nu är väldigt mörk och smala långa betor, ser ganska äcklig ut när den är...
2
Svar
38
· Visningar
3 254
J
Hästvård Bebisen är snuvig..Ingen feber och är väldigt pigg och glad MEN han hostar ett par ggr och är lite snorig..Snoret är vitt...Det är tänkt...
Svar
18
· Visningar
1 928
Senast: Armani__
·
Foder & Strö Nu behöver jag lite hjälp från er foderkunniga här på buke. Jag har en D-ponnyvalack hemma, nitton år. Han är helt frisk och tränas runt...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: cassina
·
Foder & Strö Jag har hört att alger ska vara bra mot det mesta är det någon som har någon erfarenhet av detta? Har bla hört att nervösa hästar som...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö Någon som fodrar med det? Det står att det är att kompletteringsfoder till hästar som utfodras med havre. Då ingår det alltså inget...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: kalas
·
C
Hästvård Vad kostar en trotjänaravlivning? Hur får man tag på dem som gör detta? Jag kommer antagligen stå inför det hemska beslutet om att...
2
Svar
21
· Visningar
3 707
Senast: Mikan
·
I
Foder & Strö Ja, vad analyserar de egentligen på ett lab när man skickar in (hö)prover? Och varför får man inte veta mer än vatten, proteinhalt + ev...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: Korven
·
E
Foder & Strö Har en häst som gått på oanalyserat hö (fjolårsparti) fram tills nu, och står i valet och kvalet om jag sak analysera nästa parti. Han...
Svar
10
· Visningar
866
Senast: ponytails
·
C
Foder & Strö Finns det någon som har provat denna ört blandning från Dodson & horell? Jag eller min häst rättare sagt får den sen 5 dagar tillbaka...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: _86a_
·
V
Hästvård Jag ska antagligen lämna bort min häst som promenad/sällskapshäst då han inte tycks hålla för ridning. Vi provar just nu PG-beslag. Om...
Svar
14
· Visningar
1 679
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Jag fordrar med hel havre - har gjort så i många år. Men i år tycker jag att havren har väldigt dålig kvalitet (pga det taskiga...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Molekyl
·
D
Foder & Strö Plockar troligtvis hem ett varmblodssto på 3 år i helgen. Vad för kraftfoder är bra att ge henne?? Något speciellt till unghästar?? Hon...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: Goldi
·
Foder & Strö Ska man räkna foderstaten på den normala vikt hästen ska ha efter bantning, eller på den vikt han har nu som fet. Om jag använder...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Glimm
·
Hästvård Hej Hästarna ska få sprutor i morgon mot botulism och stelkramp. Tänkte även att massören skulle få massera ena hästen. Är det bra...
Svar
5
· Visningar
2 044
Senast: Lejonelle
·
F
Hästvård Min häst har börjat frusta jättemycket (särskilt när man rider) och ibland kommer det ut gult, tjockt snor. En annan häst i stallet...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Jeeves
·
S
Foder & Strö Hej! Har någon nå recept på nån slags häst kaka/tårta eller godis som man kan baka själv? Skulle vara roligt att göra något sånt...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: Anol
·
J
Hästvård Har börjat läsa en massa om foder och försöker räkna ut en bättre foderstat till min häst. Men det är lite svårt när man står i ett...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: mackan
·
W
Hästvård Vet inte om det här är rätt ställe att posta detta, moderatorn får väl flytta på det annars... Jag är så lycklig just nu för att jag...
Svar
4
· Visningar
681
Senast: Lena_B
·
Foder & Strö Hittade ingen tråd som gav mig svar på mina frågor... så jag gör en egen.. Idag när jag var i stallet och tittade på min häst då jag...
Svar
7
· Visningar
1 365
N
Hästvård har en häst som bara hostar på vintern. dom är ute mycket och dörren är öppen. vattnar höet men vad kan man göra mer?? vad är det...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: Idasagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp