Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag antar att svamp finns i tusen olika varianter och ter sig på massa olika sätt men jag undrar om någon svamp kan utmärka sig genom...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Jane_Done
·
A
Foder & Strö Har ett halvblodsto (med mkt fullblod i) som är väldigt pigg ,aningen het men utan att just det är ngt problem tidigare men som nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 661
Senast: spindel_17
·
R
Foder & Strö Ja jag är då medryttare på en Irish Cob som väger ca 600 kg (145cm). hennes ägare har bestämt att ta bort HestaMixen hon ätit nu ett tag...
Svar
18
· Visningar
2 018
Senast: marti130
·
Hästvård Varfö får en del hästar fenylbutazon och en del metacam som smärtlinding???:confused:
Svar
5
· Visningar
781
Senast: hillevie
·
Hästvård Min unghäst har skorv i sin tjocka vinterpäls. Hon har kliat av en bra fläck på halsen, där det bara är hud kvar. Hon har inte ont av...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: hillevie
·
Hästvård lite frågor... kan man ha kylbalsam under nattlindor? eller är blue lotion bättre? får man linda ben som är blöta av vatten får...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: prallan
·
Hästvård Jag anar att min häst har ont i magen. Har är ordentligt sur när man spänner gjordar till täcken, sadel longer gjord mm Han blir...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö har använt mig av två olika foderstats program och blir inte så smart av det snarare dummare fattar precis noll och ingenting:( e det...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Amk
·
P
Hästvård veterinärbesikta en islandshäst unghäst som inte har nån muskler el kondition och har inte blivit riden hårt.. har bara ridit nån dag...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: pillan54
·
Hästvård VARFÖR får alla hästarna hovböld i stallet? Boxarna är såklart torra, och hagarna är ganska leriga... Men dock... En pålle har bölder på...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: flashlight
·
Hästvård Är det ärftligt? Om en ung häst är opererad för det.. finns det då större risk för men i framtiden?
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har en kompis som äger ett fullblodsto. Hon rider den ganska hårt och ger den lite mat, enligt mig. Hästen får bara kraftfoder 1 gång om...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: et_flickan
·
Hästvård på min hästs mugg och ingenting har hänt. :mad: Jag har haft ute veterinär 3 gånger, hon har gått på antibiotika 3 omgångar för...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 504
Senast: Myy
·
R
Foder & Strö Mitt sto som tävlar i hoppning och rids i princip varje dag är väldigt lättfödd. Problemet är att hon har några kilo för mycket och...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Masse
·
E
Hästvård Pga. diverse småblessyrer med framknäna (se tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=695070 ) behöver nu min häst ngn form av...
2
Svar
22
· Visningar
5 176
Senast: molle2
·
B
Hästvård Ska jag klippa min häst eller inte ? :confused: Min häst har varit skadad sen i juli och ska sättas igång nu och bara skrittas i 3...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: hillevie
·
P
Foder & Strö hej! Måste man analysera höt för att få en korekt foderstat? Måste man analysera höt varje gång det kommer nåt hö? Hör gör ni...
Svar
13
· Visningar
1 316
Senast: Trissa
·
Hästvård Hej på er! Det är så här att min donna har blivit så känslig rent kroppsligt. Hon är inte harmonisk utan lite orolig när jag håller på...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Showjumping
·
Hästvård Plockade framen ethacillinflaska ur kylskåpet för att göra iordning sprutor. Men halva innehållet satt, även efter ordentlig omskakning...
Svar
5
· Visningar
1 338
H
Hästvård Läste precis "kalla stall tråden", och jag håller helt med, in med frisk luft! Men med den friska luften kommer minus graderna allt...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Lisis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp