Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård har en häst som bara hostar på vintern. dom är ute mycket och dörren är öppen. vattnar höet men vad kan man göra mer?? vad är det...
Svar
4
· Visningar
641
Senast: Idasagare
·
J
Hästvård En av mina pållar har kot-hovledsinflamation+pålagring i HF Och kotledsinflamation i VF. Så nu har vi börjat behandla han med...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: SO Hovslagare
·
P
Foder & Strö Är det någon som använder horsehage? Fungerar det bra? Vad kostar en liten bal på 25 kilo? Fördelar och nackdelar? :bow: :bow...
Svar
13
· Visningar
1 629
Senast: ann80
·
S
Foder & Strö Har räknat ut näringsbehovet för min häst. Matchat ihop MJ och smbrp bra med stallets hösilage 10 kg och 1 kg Krafft grund/dag. Men...
Svar
1
· Visningar
566
Senast: _86a_
·
Hästvård Upptäckte till min fasa idag (har nog varit hemmablind ett tag) att vår ponny som fick elichias i somras, nu har rasat i vikt, ser emlig...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 038
C
Hästvård Finns två hästar i stallet där jag håller till som nog har problem med "kisseriet". Den ena, ett storthäststo, halvblod, på 12 år...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: ragge
·
S
Foder & Strö Kan linfrökaka bli för gammalt? har en säck stående som jag ej börjat på som stått ca 1,5 år. Det ser likadant ut som när jag köpte det...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: Stenbäcken
·
Hästvård Jag tycker det finns många olika åsikter ang. hur en häst ska se ut i hullet. Givetvis är det lite olika mellan olika raser, ett...
2
Svar
32
· Visningar
5 741
Hästvård Efter höstvilan upptäckte jag en liten knöl i mungipan på min häst. Den syns inte men känns och den fanns inte innan vilan (2 v) så det...
Svar
5
· Visningar
2 118
Senast: diartistakasha
·
D
Foder & Strö Läste lite ang. vitlök och läste då en artikel som angrep att vitlök inte har den effekt vi tror att den har på hästar, att det faktiskt...
2
Svar
30
· Visningar
2 098
Senast: Luleå
·
T
Hästvård Har ju bara distriktet här och jag tycker det kostar skjortan bara för att ta ut dem för en vaccination... :crazy: Har bara ca 40...
Svar
10
· Visningar
1 080
Hästvård har hört lite olika här nu.. gäller grundvacc. min åring är vaccinerad 051228 och 060210,när är det dags igen??? känns som om jag kan...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Fibusen
·
V
Hästvård hej! Jag har en varmblods valack 19 år. Han har haft en knöl vid ganasherna (vet inte hur de stavas:smirk: ). Han har haft den ett...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Vikkan
·
Foder & Strö Nån här som vet vad m*stang musli original kostar? Är det 20 eller 25 kg i säckarna? Tack på förhand! :bow:
Svar
4
· Visningar
613
Senast: viktoma
·
Hästvård Nu är det så här; Jag har ett nordissto som jag håller på med en hel del, och jag känner att jag inte har tiden att hålla på med en...
Svar
14
· Visningar
1 154
Senast: Grålly
·
Foder & Strö Jag får snart hem en unghäst på 1,5 år. När jag räknat på vad hon behöver (kommer väga ca 400 kg som vuxen), så landar jag på ca 50 g...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: milly
·
S
Hästvård Har ni något ljus i stallet på natten eller är det helt mörkt?
2
Svar
22
· Visningar
1 628
Senast: shampiz
·
T
Hästvård Jag har skott av min häst och hon går i stället barfota nu och har gjort i snart ett år. Det fungerade inte alls med skor för oss, hon...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 147
Senast: Tira
·
R
Hästvård Min häst har alltid varit gallig bak men aldrig haft besvär. Är i ett nytt stall över vintern där det ej finns möjlighet till...
2
Svar
24
· Visningar
2 294
Senast: Mys
·
S
Foder & Strö Hoppas tråden ligger rätt först och främst?..:o Min fråga lyder som sagt hur länge kan man ha en pall ståendes (under tak/innomhus)...
Svar
4
· Visningar
1 111

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp