Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Min häst kom in i går och var tjock och varm i båda bak nere vid kotan och varm ner över hoven. Kan hon ha sliit ner för mycket på...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Grållens vän
·
W
Hästvård Om strålarna flisar sig och det spricker upp bakåt är det då svamp eller röta? Tips på bra behandling? Har ju regnat väldigt mycket...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: Sapone
·
Foder & Strö Min häst äter fibergi, passar bra till höet han äter. Sist när jag o sambon var iväg å skulle inhandla foder började han ifråga varför... 2
Svar
38
· Visningar
2 473
Senast: ecila
·
C
Hästvård Min häst har haft lymfangit sen i tisdags förra veckan. Hon har fått pencellin och finadyne i 5 dagar men skiten är fortfarande kvar...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Cecely
·
S
Hästvård Vid kvällsfodringen igår såg jag att mitt ena sto såg mystisk ut.. Jag tog ut henne ur hagen (dom går på lösdrift) och såg då att hon...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: Swat
·
Hästvård ÄNTLIGEN!!!:bow: :banana: :bow: :banana: :bow: Stoet här hemma som fölade i april har sett ut som ett spjälstaket trots MKT...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Misstänker att det finns en sådanhär tråd, men jag hittar den inte... Vad äter era föl när de är 4-6 månader och därefter också...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Happyz
·
G
Hästvård Min lilla pärla har varit lös i magen en längre tid nu, och jag kan inte komma på vad som är fel. Han var sån när han kom ifrån...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Lillemim
·
Hästvård Jag ska med min häst på åetrbesök på ATG i kalmar idag, hästen har hoveldsinflammation båda fram och knäledsinflammation i hb. Ngt...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: tindra
·
W
Foder & Strö Det har varit mkt prat om att det inte finns nån näring i gräset så här års. Så jag blev nyfiken på vad det kunde innehålla och skickade... 2
Svar
20
· Visningar
2 367
Senast: milly
·
N
Hästvård Hej. Jag har ställts inför det svåraste beslutet i hela mitt liv. Vi var och röntgade min älskling och fick då reda på att han har...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: BeastieBabe
·
Svar
4
· Visningar
738
Senast: milly
·
Hästvård Lade märke till igår att min häst inte såg ut som om hon rörde sig helt okej. Något såg lite "fel" ut:crazy: . Hästen är 3,5 år och...
Svar
5
· Visningar
1 386
F
Hästvård Hej! Har en halvblodsvalack på 13 år. För ett tag sen började han att bli lite "skum". Åkte till en kiropraktor (som jag hört bra om...
Svar
4
· Visningar
3 083
Senast: Harvester
·
Hästvård Ja, påverkar ryttarens vikt negativt på en häst med pålagringar i kotorna fram? Meningen är att det ska vara lugn ridning i skogen rakt...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Harvester
·
A
Hästvård Hej, Vi klippte de flesta hästarna i stallet idag och märkte att många av dem hade skorv. Vad kan det bero på? Hejjs.
Svar
2
· Visningar
753
Senast: TinkerTant
·
Hästvård någon som har erfarenhet av att häsarna får bronkit utan hosta, dvs med snor och lite rosslig andning? Funderar på om det kan vara något...
Svar
12
· Visningar
2 223
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Vid vilken ts-halt är det risk för att hästar kan få botulism?:confused: Har glömt bort det nu.... 2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vad använder ni för havre?krossat eller hel? Vi använder krossat men funderar på att börja med hel havre istället, men vad är för och...
Svar
10
· Visningar
1 104
M
Hästvård Hej! Jag är helt ny här på bukefalos och det är så att jag har lite undringar angående bronkit. Min travare har fått diagnosen kronisk... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 741
Senast: Ulrika C
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka