Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är rätt rädd just nu. Min älskade donna stöp på knä och slog upp ett fult sår på vf. Jag har haft veterinär ute och han tror inte att...
2
Svar
22
· Visningar
2 276
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har ett fyraårigt warlandersto som gått barfota i hela hennes liv, hon har en superbra kvalité på sina hovar och har aldrig ömmat...
2
Svar
22
· Visningar
2 697
Senast: troxel
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för foder? Vilket märke? Hur mycket kraftoder? Hö? Tillskott? Klockslag? :)
6 7 8
Svar
154
· Visningar
20 138
Senast: Joelina
·
Foder & Strö Har en D-ponny på 5 år (fullblodsutseende) med lite dålig överlinje. Är det någon som testat Fibergi Muscle up och gav det verkan?
Svar
5
· Visningar
2 306
Foder & Strö jag fick en analys på ett Hö vi tänkte köpa nu innan betet men är inte så bra på analyser... Någon som kan hjälpa till? Tyckte att smrp...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Saile
·
Hästvård funerar fram och tillbaka om jag skall klippa manen eller inte på hästen. Är en ras där det är ok med lång man, men hennes är mest...
2
Svar
22
· Visningar
2 139
Senast: sthu
·
Hästvård En häst i stallet har mystiska krustor på insidan av båda frambenen. När man pillar lite så är det intorkat blod och intorkat var? Ingen...
Svar
2
· Visningar
569
Senast: susanne
·
Hästvård Märkte idag att min häst har blivit halt på frambenet, det har nog kommit under natten eftersom han var fin igår. Jag har inte märkt av...
Svar
8
· Visningar
1 295
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Hästvård http://www.hd.se/nyheter/skane/2016/04/10/svenskar-luras-att-kopa-sjuka-danska-hastar/
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Boj
·
Hästvård Min ena ponny är satt på Equisolon pga luftvägsproblematik. Jag vet att biverkningar med ämnesomsättningsstörning, cushings och fång...
Svar
18
· Visningar
3 475
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 247
Senast: Blubbis
·
Hästvård Nu är det dax igen... Min häst beter sig konstigt i framförallt longering. Det har kommit gradvis smygande. I vänster varv, som är hans...
2
Svar
24
· Visningar
2 194
Senast: saltopeppar
·
Foder & Strö Om ett foder eller preparat innehåller t ex detta tillsatt per kg, hur mycket kan jag peta in i foderstatsprogrammet att hästen får i...
2
Svar
37
· Visningar
2 818
Senast: Johan58
·
Foder & Strö I min förra tråd "svårfångad häst" fick jag tips om att ge hästarna munkpeppar. Jag har aldrig använt det förut så jag vet inte vad...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Hästvård I höstas köpte vi en liten hästgård. Det var ett tag sedan de haft hästar där, så i hagarna är det mycket, långt gammalt gräs. När jag...
Svar
5
· Visningar
2 312
Senast: LilleG
·
Foder & Strö Har rundbal åt mina hästar. Inget nät eller annat. Har sett att hon nästan alltid plockar en tugga, vänder sej om och tuggar i sig den...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Nokke
·
Foder & Strö Fick mina mineralsvar på höet, tyvärr bara CA och P... inget magnesium :/ Med så lite som 5kg/dag så är både CA och P över det hästen...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Nokke
·
Foder & Strö Kärleken svallar i hagen, och jag är sådär road. Ponnyvalacken vet inte var han ska ta vägen och hummar, brummar och klättrar (han når...
Svar
1
· Visningar
1 008
Senast: skuggi
·
Hästvård Vår arab/p.r.e gosse som just nu är på längre tids vila ute på landet, har bakben som svullnar och är varma turvis och olika tider och...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Harbor
·
Hästvård Hej! Tänkte raka våra 3 ponnys nu då de blir väldigt svettiga vid ridning. Är mellan 1-9 grader i skuggan och sol just nu, men såklart...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: lwt03001
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp