Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Är ni många som gör det? Ska utfodra med hösilage i vinter och är lite orolig... vet många som använder foder av samma producent, alla...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: inspir
·
A
Foder & Strö Är det någon som har hört att för mycket korn kan ge ömma ben? Tacksam för svar:)
Svar
4
· Visningar
736
Senast: lundborg
·
M
Foder & Strö Hei Hva gir dere deres eldre (gamle) hester? Fortell om fortype, hvor mye dere gir, hvor stor hesten er, hva slags type hest det er...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: pompelina
·
F
Foder & Strö Någon som kan förklara för mig exakt vad Flexjoint är för något?? Har ju hört att d ska va bra för stelhet o knäppningar i leder. Vart...
Svar
4
· Visningar
1 483
Foder & Strö Ja, hur gör ni som har mycket protein i ert hö iår? Alt hög kvot? Får ni det att funka som ni vill, eller byter ni ut nån del till halm...
Svar
12
· Visningar
1 969
Senast: Egonson
·
Hästvård Gick igenom hästen idag, och hittade en punkt där hon alldeles uppenbart reagerade, nämligen ungefär där nämnda muskel möter Iliopsoas... 2
Svar
20
· Visningar
5 161
Senast: Susan
·
Hästvård ..... är det vid operation av osteochondros i hasled och birkelandfraktur i en kota? Någon som har erfarenhet?
Svar
12
· Visningar
9 398
J
Foder & Strö Hejsan, Jag har en häst som inte äter från sin saltsten. Nu undrar jag hur mycket salt jag ska lägga till hennes mat. Hon rids 6...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: fallon
·
Hästvård Killen har nu varit igång en vecka efter ny diagnos .Patella upphakning hö.bak Vet. trodde att det kom från att han tappat musklerna ...
Svar
17
· Visningar
2 007
Senast: TantEster
·
V
Foder & Strö va säger ni om dethär? TS 84,0% Protein 107,0...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: voltigehoppare
·
V
Hästvård vilka bra preparat finns det för hästens leder? under uppstallningen sist fick pålla gurkmejja vilket verkade funka ganska bra... 2
Svar
38
· Visningar
3 052
Senast: voltigehoppare
·
R
Foder & Strö Har precis fått höanalysen och vi har ts på 75, smrp på 22 och MJ på 6.4. Är alltså lågt med protein. Jag kommer behöva ge lucern för...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: rabarber2
·
K
Hästvård Hejsan! Jag undrar om någon vet hur man kollar om en häst har blivit betäckt (oplanerat i sommar) och vad detta kostar på ett ungefär...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Kafferosta
·
E
Hästvård Jag undrar lite om hur en häst med spatt reagerar på hästmassage, negativt eller positivt? Ska man tänka på något som massör?
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Ursäkta en okunnig, men kan någon förklara för mig hur det fungerar med triangelmärkning på häst? Är det bara tävlingshästar det... 2
Svar
30
· Visningar
2 305
Senast: hillevie
·
D
Hästvård Har du använt en sån någon gång?? Var den något att ha i så fall? Det är någon slags underullskarda eller vad man nu ska säga. Finns...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: PullMyLeg
·
Hästvård Posten har chabblat till det med botulismvaccinet. Det kom i fredag å fick sen stå i pakethyllan på posten tills på måndag - inte...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Sellan
·
S
Foder & Strö Min ponny har haft "normaltjock/tunn" man/svans hela sitt liv men på sista tiden så blir det bara mindre och mindre hår kvar! Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har ÄNTLIGEN fått tag på hösilage till mina kära vänner i stallet. Men nu till det STORA problemet. Hur många balar måste jag...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Trissa
·
Hästvård min ponny skodde jag fram för ett tag sedan för att han ömmade lite (läs: LITE). tex när han steg på en rot eller gick på mycket grus...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka