Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård de känns fruktansvärt tomt utan henne.. men hon hade ont. korset var snätt och troligen hade ngn kota vuxit fast.. :/ kunna knappt trava...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Jenny1
·
L
Hästvård jag har ingen koll på hur vi ska göra på våra marker när vi avmaskad hästar, vilket som är bästa alternativet.. Vår stora hage går...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Rolle
·
S
Hästvård Nått som smakar apa för hästen och relativt billiga ingredienser! Finns det några recept på anti-bit/krubbitarmedel/krubbnix? =)
Svar
4
· Visningar
1 695
Senast: Mumin_79
·
Foder & Strö någon som vet hur många liter 0,5 kg lusern är?
Svar
9
· Visningar
6 007
Senast: Ireland
·
E
Foder & Strö Vi ska i år ge våra tre islandshästar hösilage eftersom en av hästarna är dammkänslig. Eftersom jag är nybörjare inom hösilage så hoppas...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Rolle
·
P
Hästvård Kan någon tala om vart man köper dessa? Effekt?Använt vid vilka tillfällen? bieffekt? Tacksam för svar!!!
Svar
3
· Visningar
789
Senast: tott
·
C
Hästvård Kom precis från stallet och när jag va där o pysslade med pållen min upptäckte jag en liten strimma av torkat blod på hoven strax under...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: Leoni
·
C
Hästvård Hejsan alla hästmänniskor. Vi ska börja att göra torvbädd i stallet nu. Hur ska man gå till väga när man lägger bädd? :bump: Tacksam...
Svar
7
· Visningar
6 149
Senast: Cinnamie
·
Hästvård Efter lång period med hålrums problem och senast fång.Så har nu gammelmannen fått hovböld (den andra i min ägo). Jag undrar om det finns...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Hejsan. Mitt sto äter bl.a. lusern, i pelletsform, och som dom flesta gör så blöter jag lusernet, de ligger i ett par timmar innan...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: mahlmt
·
Hästvård Idag upptäckte jag att Novan är oren :(. Mina tidigare trådar i ämnet har försvunnit in i det svarta hålet men kort sammanfattning är...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Shaggy
·
G
Foder & Strö Har precis fått min livs första höanalys; men har lite problem med att läsa den. Vad betyder D-värde, NDF, AAT, PBV, utodringsindex...
Svar
5
· Visningar
2 156
Senast: tgd
·
S
Hästvård Hur många söm brukar eran hovslagare slå i? Min brukar slå i 3, men jag vet inte varför, jag menar skon har ju fyra hål, är det inte...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: axel
·
Hästvård Hur gör ni med utfodringen när ni har era hästar på lösdrift? Jag hade en tanke att pröva det i vinter men funderade då på hur det går...
2
Svar
22
· Visningar
1 600
Senast: Yamima
·
W
Hästvård Vad kan en equiterapeft göra? Har ett holländskt sto som har tappat jättemycket muskler på halsen och även fast jag rider varierande...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Dundret
·
M
Hästvård Min vän har ett arabsto på 7 år som har väldiga problem vissa perioder under höst och vår säsongen. :( Hon får utslag på kroppen...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Cosy
·
G
Hästvård Har en häst som verkligen inte gillar när man klipper i hennes öron. Man får ta på öronen och så, men så fort saxen åker fram blir hon...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Bison
·
P
Hästvård Är medryttare på en häst som ofta kliar sig.. samma ben hela tiden, hon kan stanna upp när vi rider o vilja klia sig. har gjort det rätt...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: Arabizar
·
L
Hästvård Har fått lite olika bud, om en häst har en svullna kan man kyla ner benet med kallt vatten. Hur länge står man o kyler ner det per...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: PullMyLeg
·
B
Foder & Strö Har varit och köpt lusern strå nu pga. dåligt hösilage. Ska räkna på det och undrar vad värdena på lusern brukar vara? Det är vanligt...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp