Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Måste få lite goda råd... det är så att vår stallkompis som flyttade hem sin häst för ca 1½ månad sen har sin häst helt ensam. De skulle...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: vivianhegre
·
C
Hästvård Idag på morgonen när jag skulle ge hästarna sitt morgonhö,såg jag att shettisen skummade ur munnen när hon åt.Jag har hållt uppsikt på...
Svar
5
· Visningar
2 499
Senast: sissu
·
Hästvård Har som jag tidigare berättat en mycket glupsk haflingerdam boende hos mej. I morse var det dags igen, en näve kraftfoder räckte...
2
Svar
32
· Visningar
2 858
Senast: neywaz
·
I
Hästvård faaan,vad jag blir förbannad,för ett år tilbax drygt hadde jag en veterinär tjej ut på min förra häst,hon felbehandlade honom med...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: Icebabe_1
·
B
Hästvård När ska man börja täcka hästen varje dag med regntäcke för att inte få vinterpäls? min häst fäller jättemycket nu och jag vill inte ha...
Svar
14
· Visningar
1 400
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Jag har köpt ett halvblodssto som är regelbundet klippt så jag har bestämt mig för att fortsätta. Men var i Gävleborgs län ska jag hitta...
Svar
11
· Visningar
1 068
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Hästvård Har ett sto som efter hon fick sitt föl förra sommaren inte blivit riktigt sig själv igen. Hon har från att ha haft kraftig och tjock...
Svar
1
· Visningar
993
T
Hästvård har ni en sådan i stallet?funderar på att skaffa en.jag har saker som tex. jodopax mm. som jag har användning för men nu menar jag typ...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Snorpan
·
T
Hästvård I vilket syfte kan man använda Idominsalva på häst? Brukar du själv göra det?
Svar
7
· Visningar
4 830
Senast: monke
·
Q
Hästvård nu sitter jag här framför datorn och funderar på vilken klippning som skulle vara snygg på min pålle. (att han ska klippas finns det...
Svar
15
· Visningar
1 547
Senast: Qudexco
·
L
Hästvård Vilken tempratur ska hästarna ha i kroppen?? Min hade idag när jag testa 37,9.
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: Buzz
·
Hästvård Någon som har den och kan slå upp följande: 1. rekommenderad dosering 2. ev. biverkningar på djävulsklo, kamomill och gurkmeja?
Svar
6
· Visningar
2 440
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Jag har ett sto som jag har haft problem med i drygt ett och ett halvt år. Hon har haft återkommande kotledsinflammationer och nu har...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: PeGe
·
B
Hästvård Hej! I vilket syfte använder man värmande och kalla omslag?! Har ingen erfarenhet av detta men funderat på olika alternativ metoder för...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Hej Har nyligen flyttat min häst till ett nytt stall. Igår när jag kom för att hämta henne så låg hon i hagen och verkade välditg...
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
C
Hästvård Hej! Jag har en häst som varit med om det hemskaste jag kan tänka mig att en häst kan råka ut för, och nu vill jag ha tips och hjälp...
Svar
17
· Visningar
1 533
Senast: Cyllene
·
E
Hästvård Är detta rätt forum :confused: Jag har en skimmel, som inte alltid är så vit :angel: Någon som har bra tips på hur man får bort alla...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Nossan
·
Hästvård Fick provsvaren häromdagen och blev ganska förvånad. Ena hästen hade 0 ägg på samtliga maskar (tog prov 501 hos vidilab). Den andra hade...
Svar
11
· Visningar
1 430
Senast: annaa
·
L
Hästvård Hej. En tjej i stallet har precis anlänt med sin arab för några veckor sen. Araben är 3 år gammal, sto. När en av ridlärarna longerade...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Boll
·
S
Hästvård Våran lillpolle på 1 år har fått med sig ringorm hem efter betet...skittråkigt ! Vad har ni för erfarenhet av det ? hur lång tid brukar...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Boll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp