Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Pålle envisas med att klia svansen! Snart är han helt kal uppe på svansroten! Tips nån?? Han är förstås avmaskad!
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Hästvård Min 18-åriga pålla har fått en galla på ena bakbenet. Kanske inte så konstigt tycker ni och jag, men denna är lite större o mer som en...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Hästvård Nåt BRA tips mot mugg, helsan verkar inte funka någe bra... :(
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Och jag mitt naiva dumma nöt blev uppriktigt sagt GLAD!! Det handlar om ett erlichiasprov,titern var 1:160. Efter snart ett år av...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 572
Senast: majja22
·
Hästvård Lastade min häst och körde till stranden häromdagen. När jag kommit fram och skulle lasta ur kissade min häst i transporten. Hans urin...
Svar
3
· Visningar
6 088
J
Hästvård Min häst har haft ett allvarligt fall av mugg. Hon vart väldigt halt, och det krävdes en burk med sulfa för att få henne bra. Hon är...
Svar
9
· Visningar
1 799
Senast: Hogbird
·
S
Hästvård Jag har försökt rycka manen på min häst, men gav upp efter ett tag. Jag förstår varför den var klippt innan... Hur gör man för att få...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Saigon
·
J
Hästvård Liten \"buckla\" på ryggraden?! Om jag drar med fingrarna längs med pållans ryggrad så är den inte helt slät utan mitt på så är det en...
Svar
5
· Visningar
3 154
Senast: javill
·
L
Hästvård har ni märkt på era hästar att de blir lite "stappliga" i rörelserna, låsta i bogarna den första stunden efter ni har spänt...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Elektron
·
J
Hästvård Räknas en pigg och frisk islänning på 25 år som gammal? Eftersom de rids in sent och lever länge borde de ju vara "yngre" än en vanlig...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Roheryn
·
Hästvård HAr en islandshäst som hittills varit fullt frisk, hon visar ingen form av hälta i hagen eller vid ridning. Framåtbjudningen är det...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: Balderum
·
J
Hästvård har jag aldrig hört talas om förut,eller sett å nåt sto.Men jag tror mitt har det nu.Får inte tag på veterinären,så jag undrar om nån...
Svar
16
· Visningar
5 618
Senast: Francess
·
D
Hästvård Hade ut veterinären hos hästen i torsdags för årlig vaccination och tandkoll. Jag var inte där själv, men min stallägare tog hand om...
Svar
9
· Visningar
1 578
Senast: Dropdead
·
M
Hästvård Min nordsvenska travare som är 7 år börjar hosta så fort vi stallat in efter betessäsongen. Det måste vara något i stallet han regerar...
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: MariaLe
·
B
Hästvård Hej! Vilket Linement skulle ni rekomendera om man vill använda det på en skada typ knäledinflammation, för förbyggande hjälp. Har inte...
Svar
3
· Visningar
1 022
Hästvård Följer med stort intresse den andra stora tråden om MK. Men jag undrar.. Har alla behandlat sina hästar på klinik eller behandlas detta...
Svar
18
· Visningar
3 306
Senast: aker
·
Hästvård Nu skriver jag igen om min hosthäst som jag har yrat om här den senaste månaden. Var inne i helsingborg idag och jag var förberedd på...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Tillis
·
B
Hästvård Har en 14-årig nordis som det senaste halvåret börjat slå på sig i bak, så pass att en del av hovarna nöts bort, eller det blir en...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: puckis
·
Hästvård Tittade igenom munnen på min häst idag och lade märke till att han är blå/gråsvart på tandköttet bla. där bettet ligger på båda...
Svar
4
· Visningar
5 664
Senast: Yrja
·
P
Hästvård Min häst fick gaskolik igår. När jag lämnade honom vid 23 tiden igår var han okej och åt hö som vanligt. I morse var han lite sämre...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Opi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp