Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hej! Jag har ett varmblods sto på 7 år, jag har haft henne sen i mars förra året. Enligt förra ägaren har hon aldrig blivit klippt, men...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: suisyola
·
J
Hästvård Igår när vi var på ridskolan såg vi något hemskt hos en människa som har hästar mittemot. En häst i hagen kan knappt röra sig (ser ut...
2
Svar
22
· Visningar
3 412
Senast: joneya
·
B
Hästvård Fick idag provsvaret på borelia, ehrlichia. Borelia var negativt, däremot var ehrlichian 1:160. Vad jag har förstått så är det väl typ...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Welsh
·
J
Hästvård Har blivit avrådd att träffa min bästa vän som rider på en ridskola i sthlm som fått kvarka. Vi har inte träffats på ett halvår och hade...
Svar
7
· Visningar
3 081
L
Hästvård Måste bara få höra hur ni andra gör när ni behöver ha en häst i sjukhage?? Vår lille "hovbensfrakturpålle" for omkring som en jag vet...
Svar
6
· Visningar
2 105
Senast: caxter
·
N
Hästvård The Horse 8220;hangs on the right Rein If the horse has a tendency to hang on the right rein and break his head towards left, the cause...
Svar
10
· Visningar
1 420
Hästvård 1. Måste hästen ha alla tre sprutorna för att ha fullt skydd, eller kan man tex. börja fodra med hösilaget efter första sprutan? 2. Vad...
Svar
5
· Visningar
1 297
Hästvård Gamlingen, nordsvensk valack på 29 år, börjar bli lite stel i lederna. Har svårt att ställa sig upp när han legat, stel när man ska...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Welsh
·
S
Hästvård Nu är det äntligen konstaterat vad min häst har i hoven: En böld den ligger nu och geggar vid kronranden, står ut och kommer spricka...
Svar
15
· Visningar
12 361
Senast: Sunnan
·
K
Hästvård Den senaste tiden har jag läst och hört så mkt om övervikt på både häst och hund. Det jag stör mig mest är att ägarna låter sina...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 603
Senast: Shaggy
·
Hästvård nu är det så att stallet där jag rider troligen fått kvarka. hur fungerar det med tvätt, jag hörde att bakterien ibland är...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: veronican
·
F
Hästvård Igår vaccades min häst mot botulism. Kan jag rida honom som vanligt eller ska jag ta det lugnt? Isf. hur länge?
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Jag har inte så stor erfarenhet av det här så därför tänkte jag fråga er här på forumet hur man känner att en häst har gallor? Hur ser...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Lejonelle
·
L
Svar
28
· Visningar
2 307
Senast: Patrioten
·
S
Hästvård Kort fråga är ormbunkar giftiga?
Svar
5
· Visningar
3 961
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Vår islandshäst hade en massa små knölar på halsen och bogen när vi köpte honom för några veckor sedan. Knölarna är hårda och i storlek...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Nina83
·
M
Hästvård var på klinik i dag och trodde att min häst skulle få mera sprutor i bak knäna,men vetrinären sa nej....på måndag kommer min gårds vet...
2
Svar
23
· Visningar
2 655
Senast: SaraMara
·
Hästvård Hittade mitt 20-åriga sto halt i hagen vid lunchtid idag. Reagerade på att hon inte gick i den änden av hagen som den andra hästen...
Svar
6
· Visningar
3 019
Senast: aiquen
·
M
Hästvård Varför får hästen tjocka kotor. Hästen har väl sammansatt foderstat o haft det sen betes intaget (ca 10 aug) rids varje dag.och har nu...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett sto som är grinig vid brunst och undrar om munkpeppar kan hjälpa. Nån som provat?? Finns det biverkningar??
Svar
3
· Visningar
1 604
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp