Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst i vinter men har aldrig gjort det förut och har lite frågor. Vi ska rida medelhårt i vinter... Jag...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: benjamin
·
P
Hästvård Jag har inte haft min häst speciellt länge men nu har han fått sk trivselfläckar. Det känns ju jättebra att han funnit sig till ro i...
Svar
12
· Visningar
2 283
Senast: Tigerlilja
·
T
Hästvård Är det någon här som fortfarande har sin häst ute på bete dygnet runt? Någon i norra norrland (typ västerbotten)? Mitt sto går...
Svar
11
· Visningar
1 214
Senast: Tingeling85
·
Hästvård Det ser ut som om kotan går i marken vid ridning. Jag upptäckte detta när jag tittade på nytagna foton. (se...
Svar
9
· Visningar
1 834
Senast: Gulig
·
S
Hästvård Jag undrar hur sabelbenhet (alltså att frambensaxeln är bruten lite lite bakåt) påverkar hästen, om det gör det alls? Jag har i någon...
Svar
5
· Visningar
2 020
S
Hästvård har ett föl som blev verkad för första gången igår,men nät han springer så haltar han på ett framben. vad kan detta bero på? kan dom...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: semlis777
·
Hästvård Kastrerte min islandshest for snart et år siden. Han har gått i paddock med kun andre vallacker etter han ble kastrert. Men med en gang...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Xeline
·
W
Hästvård Hur klipper man hästen när man klipper helklippning? Klipper man även huvud och ben då?
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Vår underbara islandshäst, en 8-årig valack som vi har haft i bara en knapp månad, blev utdömd efter röntgen på klinik igår. Diagnosen...
Svar
16
· Visningar
1 928
Senast: skuggi
·
E
Hästvård \"Pricktest\" på hästar? Kan man göra nån utredning på hästar som man gör på människor, för att se vad hästen är allergisk mot? Det är...
Svar
5
· Visningar
1 339
Senast: shayd
·
S
Hästvård Mitt sto som blir 4 till vintern har storbrunstat hela sommaren, och jag undrar är detta normalt?? Mn betesvärd som haft henne hela...
Svar
2
· Visningar
870
W
Hästvård Hur ska man klippa en Frieser? Ska man klippa helklippning, filtklippning eller hur ska man klippa?
Svar
2
· Visningar
1 781
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård jag vet att det finns många här med hosthästar. Min har ju som jag tidigare berättat fått bronkit. Hon har nu gått på kortison i 5 dagar...
2
Svar
28
· Visningar
2 229
Senast: Millz
·
W
Hästvård Räcker det inte bara med termometer, helosan, jodopax, tvål, självhäftande benlindor och bomull i ett stallapotek? Min kompis rider en...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: maiden
·
B
Hästvård Är det en myt????? Att hästar det skummar om i munnen gillar det bett dom har? Och är det så att dom blit vita av skum mellan skinkorna...
Svar
14
· Visningar
2 083
M
Hästvård Tar alla ni in era hästar på nätterna nu?
2
Svar
26
· Visningar
1 865
Senast: lady_vip
·
T
Hästvård När/hur/var/varför använder man det? Fyller det sin funktion bra? MVH Tusen
Svar
1
· Visningar
873
Senast: jumperjolly
·
M
Hästvård Måste få lite goda råd... det är så att vår stallkompis som flyttade hem sin häst för ca 1½ månad sen har sin häst helt ensam. De skulle...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: vivianhegre
·
C
Hästvård Idag på morgonen när jag skulle ge hästarna sitt morgonhö,såg jag att shettisen skummade ur munnen när hon åt.Jag har hållt uppsikt på...
Svar
5
· Visningar
2 488
Senast: sissu
·
Hästvård Har som jag tidigare berättat en mycket glupsk haflingerdam boende hos mej. I morse var det dags igen, en näve kraftfoder räckte...
2
Svar
32
· Visningar
2 827
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp