Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Jag skall väl ta det från början! På våren började plötsligt benskydden skava och på bara några dagar hade det kommit ränder av vita hår...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Hästvård min häst har fått några fästingar efter jag slutade på vitlök,nu är jag dock lite bekymrat,den nest sista jag drog på han så blev det en...
Svar
6
· Visningar
1 095
Senast: Icebabe_1
·
B
Hästvård Någon som haft häst med hovbensinflammation? Prognos, behandlingar m.m vill veta ALLT som är värt att veta.
Svar
1
· Visningar
2 008
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst och jag blev “jagade” av en lös hund i torsdags, vilket resulterade i en mycket upprörd pålle som sprang mer i dikena än på...
Svar
4
· Visningar
2 047
Senast: fejko
·
Hästvård Hörde skojiga grejer när vi kollade tänderna på mammas häst i måndags. För det första, ultraljudar vanliga veterinärer (på...
Svar
2
· Visningar
849
K
Hästvård Min häst fäller sin sommarpäls och blivit nästan flintskallig. Vad kan jag ge henne som får fart på pälsen?? :confused:
Svar
2
· Visningar
870
B
Hästvård Nu har jag läst apotekets skrift om hästar och avmaskning och blivit lite nojig... Där står det hur viktigt det är att ha skilda...
Svar
8
· Visningar
1 326
P
Hästvård Min häst stryker sig med bakhovarna mot varandra. Vad gör man åt det? Det spelar ju ingen roll om man har bakkappor eler inte, det går...
Svar
7
· Visningar
1 769
Senast: b4nugget
·
B
Hästvård ...jag skulle släppa ut hästarna så är min fjording helt "knäpp". Han kastar sig mot väggarna i boxen (så som han gör när han kliar sig)...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Ridning & vaccinering? Hej! Mina ponnyer blev vaccinerade i måndags morse & nu undrar jag hur hårt jag kan rida de närmaste dagarna? &...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: Ajabaja
·
F
Hästvård Ni som helklipper, har ni halstäcke på era hästar då? tycker det blir kallt utan. Likaså med magplatta.
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Milosari
·
A
Hästvård Brukar ni stretcha era hästar efter träning. Jag börjar fundera på att göra det med min. Han är ännu inte inriden men det kan väl...
Svar
15
· Visningar
1 415
Senast: Mumlan
·
T
Hästvård ..vad är det? Är det någon speciell metod man använder sig av, än vid "vanlig" avlivning?
Svar
12
· Visningar
3 289
Senast: Elektron
·
Z
Hästvård Min totta har sår på svansroten, från början var de ca o,5cm i diameter, men de har läkt nu och ersatts av sår på ca1-2cm i diam. Det är...
Svar
8
· Visningar
4 172
M
Hästvård Jag undrar vilka fördelar respektive nackdelar det finns med att sko hästen med sulor + insprutad silicon? Kommer strålen att få jobba...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Margaux
·
M
Hästvård Hade samma problem i fjol vid den här tiden nu när hovarna är torra. Jag har alltså PGbeslag fram på mitt stora tunga halvblod för att...
Svar
16
· Visningar
1 634
Senast: LIA
·
S
Hästvård Någon som har erfarenhet av en rejäl hälta i en led orsakad av en rejäl stukning/vrickning eller likn? ingen svullnad, något varm...
Svar
3
· Visningar
2 192
Senast: Moppe
·
Hästvård Jag undrar om det är rätt instans man vänder sig till om jag ringer en kiropraktor för att ev få fram orsaken till mitt shettis stos...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Shettisar
·
S
Hästvård Nu har veterinären varit ute för att titta upp vår kissepojke hon gick in via ändtarmen och hittade urinblåsan som var gropig, stora...
Svar
4
· Visningar
1 830
Senast: Sunnan
·
Hästvård Min tva aring ar just nu under transport till Skottland. Han har sen han lamnade stallet i torsdags druckit valdigt daligt. Aven nar han...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: shadde77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp