Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård behöver lite tips och råd om hur jag ska göra med min pålle nu när han ska skos. han skos med ca 8 veckors mellan rum alltså om jag skor...
2
Svar
27
· Visningar
2 189
Senast: Butterfly
·
A
Hästvård Vårt New Forest sto började att bli stel för några veckor sedan... Blev mer o mer.. Så vetrinären kom. Han sa att det var i första...
Svar
12
· Visningar
3 937
Senast: Amica
·
M
Hästvård är så trött på att hovslagare aldrig kan passa tider. antingen dyker de upp ett par timmar för sent eller så dyker de inte upp alls...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt halvblod är så jäkla pälsig, kan han vara sjuk på något sätt? Pigg och glad f.ö.
Svar
14
· Visningar
1 129
Senast: SaraMara
·
Hästvård Inget beslut är fattat än, men det lutar väl åt att min fina pojke kommer få bli valack inom överskådlig framtid. :( Det som får mig att...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: martha
·
Hästvård Vad är det i torven som gör det bättre än spån till hosthästar. Torven dammar ju också.
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Millz
·
P
Hästvård Hjälp, hjälp, hjälp! Min ena häst fick i februari en _liten_ svullnad precis vid sidan av ganachen (kommer tusan inte ihåg stavningen...
Svar
18
· Visningar
3 264
Senast: Pyrusan
·
B
Hästvård Min medryttarhäst fick i våras små "pluppar" på båda sidor där sadelgjorden sitter. Red då med en neopren sadelgjord från hööks, sen...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: jumperjolly
·
B
Hästvård Bilder på hästen \"inuti\" Var kan jag hitta bilder på hästen? Jag vill ha ett skelet. Och sen vill jag ha en bild ¨där hjärta njurar...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Zaga
·
J
Hästvård Ville bara lämna ett litet tips.. De som skall avliva sin häst och har egen mark har sedan 1999 rätt att begrava den. Vill du veta mer...
Svar
8
· Visningar
1 835
Senast: Moppe
·
A
Hästvård Det har en häst som jag vet, en stor halvblod! Veterinären hade sagt att han inte fick hoppa elelr bli longerad, men nu när jag kollar...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Amia
·
X
Hästvård Vet inte riktigt vad felet är på honom... Biter mot magen och håller på. Han gjorde detta från början då jag köpte honom om kvällarna...
2
Svar
23
· Visningar
4 841
Senast: adore
·
Hästvård Jag har skrivit flera trådar förut om det här & följt alla tipsen, men inte fått någon verkan. Det handlar om min ponnys stora mage. Det...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Ajabaja
·
Q
Hästvård Botolism & ridning efter vacin!? hej jag har 2 frågor: * Min häst ska vacineras mot botulism 29/11 egentligen. men nu så vill dom ha...
Svar
11
· Visningar
4 169
Senast: Qudexco
·
S
Hästvård Äntligen har jag lyckats få bukt med ringormen min häst fick för tre veckor sedan. Enligt veterinär (både min egen och Helsingborgs...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Millz
·
S
Hästvård Min häst har bukhinneinflammation och står på Strömsholm. Hittade honom i hagen med över 40 graders feber och förstoppning. Ringde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
31 013
Senast: Cattis_E
·
F
Hästvård Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Falk
·
B
Hästvård är det någon som vet var man kan hitta bilder eller mönster till häst när man ska klippa dom.. :confused:
Svar
2
· Visningar
915
Senast: älgen
·
B
Hästvård Vad gör man åt en häst som väver otroligt mkt? Han började igår... :(
Svar
4
· Visningar
967
Senast: alpha
·
T
Hästvård Jaha, nu har man fått svaret på varför unghästen har visat humör och gått på bakbenen den senaste tiden :( Kotledsinflammation! Inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp