Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har skrivit flera trådar förut om det här & följt alla tipsen, men inte fått någon verkan. Det handlar om min ponnys stora mage. Det...
Svar
14
· Visningar
1 557
Senast: Ajabaja
·
Q
Hästvård Botolism & ridning efter vacin!? hej jag har 2 frågor: * Min häst ska vacineras mot botulism 29/11 egentligen. men nu så vill dom ha...
Svar
11
· Visningar
4 179
Senast: Qudexco
·
S
Hästvård Äntligen har jag lyckats få bukt med ringormen min häst fick för tre veckor sedan. Enligt veterinär (både min egen och Helsingborgs...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: Millz
·
S
Hästvård Min häst har bukhinneinflammation och står på Strömsholm. Hittade honom i hagen med över 40 graders feber och förstoppning. Ringde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
31 040
Senast: Cattis_E
·
F
Hästvård Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Falk
·
B
Hästvård är det någon som vet var man kan hitta bilder eller mönster till häst när man ska klippa dom.. :confused:
Svar
2
· Visningar
916
Senast: älgen
·
B
Hästvård Vad gör man åt en häst som väver otroligt mkt? Han började igår... :(
Svar
4
· Visningar
968
Senast: alpha
·
T
Hästvård Jaha, nu har man fått svaret på varför unghästen har visat humör och gått på bakbenen den senaste tiden :( Kotledsinflammation! Inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 906
Hästvård ...och nu fick jag ännu mer att oroa mig för. Jag oroar mig konstant sjuk över hästens mage, hennes ben, hennes rygg, att hon inte går...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: armada
·
Hästvård Det har precis kommit en ny häst till stallet som är full av unghästvårtor på mulen. Varför "får" de det? Smittar det? (Kanske en dum...
Svar
7
· Visningar
9 351
Senast: Krokodilen
·
M
Hästvård Nu har jag läst igenom trehundrafurtioelva trådar om eksem, och hittat miljarder olika tips. Men jag tänkte att det kunde vara bra att...
2 3
Svar
50
· Visningar
11 560
Senast: banni
·
Hästvård En häst i vårt stall är halt. Vid veterinärundersökning gavs en spruta som skulle “bedöva” HELA hästen. Alltså inte led för led som...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Tillis
·
Hästvård Haha, visst inte var denna tråden skulle ligga så jag lägger den här. :) :cool: Om det kurrar i en hästs mage, är det för att den är...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Sesselja
·
T
Hästvård Hej! :cool: Tänkte kolla lite om nån har några synpunkter på när och hur jag är i stallet m.m... 06.00 Uppe med tuppen, gäsp. 06.20 i...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: Raeman
·
B
Hästvård Kan sjukdommar spridas genom klippmaskiner? Eftersom jag inte har någon egen så funderar jag på att låna ridskolans klippmaskin..men kan...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård någon som vet eller har någon erfarenhet av detta?
Svar
7
· Visningar
2 554
Senast: gulan
·
B
Hästvård Jag skall väl ta det från början! På våren började plötsligt benskydden skava och på bara några dagar hade det kommit ränder av vita hår...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Hästvård min häst har fått några fästingar efter jag slutade på vitlök,nu är jag dock lite bekymrat,den nest sista jag drog på han så blev det en...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Icebabe_1
·
B
Hästvård Någon som haft häst med hovbensinflammation? Prognos, behandlingar m.m vill veta ALLT som är värt att veta.
Svar
1
· Visningar
2 005
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst och jag blev “jagade” av en lös hund i torsdags, vilket resulterade i en mycket upprörd pålle som sprang mer i dikena än på...
Svar
4
· Visningar
2 043
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp