Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Nu när hösten kommer så kommer givetvis den vanliga frågan. Hur fort vågar man föra in silaget innan man tar in från betet. Iår så är...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Antiqua
·
Hästvård Min store tävlingshäst (den som tidigare hade bäckenfraktur) har nu åkt på akut Erlichias, var uppe i 40,6 graders feber och enda övriga...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: FT_ryttare
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har lagt in några ggr om foderfrågor. Men nu undrar jag vad det igentligen är för skillnad mellan Mustang Orginal och...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Molin
·
G
Hästvård Vid vilken nivå går djurskyddet in och bestämmer om tex avlivning? Läser ibland att hästar måste tas bort pga detta, hur pass dåliga är...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: Gisburne
·
Z
Hästvård Min häst fick 1 grad hälta HF och halv grad VF för 3,5 vecka sedan. Han blev behandlad kortison+tuppkam. Under dessa 3 veckor var...
Svar
1
· Visningar
920
Foder & Strö Ni som har hästar som ätit både KRAFFTS foder, MUSTANGS foder och HIPPOS foder, vilket tyckte ni var bäst? Jag vet att det beror på...
2
Svar
34
· Visningar
2 474
G
Foder & Strö Äter hästar något av ovanstående? Är det ofarligt, eller är något av det giftigt? Tack för svar! :bow:
Svar
3
· Visningar
3 988
Senast: HelenaHandberg
·
C
Hästvård Ngn mer som har hästar med trasiga hovar? Mitt fullblod (som tyvärr inte har ngn lysande kvalitet på hovarna) får väldigt trasiga...
Svar
14
· Visningar
1 759
Senast: CarolineB
·
I
Hästvård Hej, Vill gärna få era synpunkter (bolla funderingar med någon) på en hälta som drabbat vårt kallblod. Innan någon ropar veterinär så...
Svar
15
· Visningar
2 737
Senast: Ingrid och Lukas
·
H
Hästvård Igår när jag kom ner till stallet så är pållans höger bakben alldeles svullet runt hasen. Hon har lyckts fixa två skrapsår ca 2x3 cm...
2
Svar
29
· Visningar
2 073
Senast: Gnarpis
·
Hästvård Hej Vid vilken ålder är det "lönt" att röntga en islandshäst. Hur vanligt är det med unghästar ( runt 3 år) som har spatt? Har själv...
Svar
7
· Visningar
913
Hästvård ett sto som brunstar så att hon blir skinnflådd i rumpan.Har nu en valack i hagen och då blir hon extra "kelig". Svullnar även upp i...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Shaizen
·
M
Hästvård Brukar ni ha luckan öppen eller stängd när ni transporterar er häst/-hästar ? Min kompis har den stängd (alltid tror jag) med...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
13 409
Senast: Niqita
·
I
Foder & Strö har hört att Vitlök ska vara bra för hästen om den har stora problem med mygg, knott och broms. Men har också hört att de kan vara...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 848
Senast: Invincible
·
B
Hästvård Hej! Jag är en tjej som går på Lillerud naturbruksgymnasium, inriktning häst/ridning i Vålberg (värmland). Jag ska börja andra året och...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Royal_724
·
L
Hästvård Hej! Försökte hitta en annan tråd om det här, men lyckades inte så jag gör en ny. Jag har en klippmaskin & jag tänkte klippa min...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Royal_724
·
Hästvård Hej. Någon här som brukar använda s k "Räddningsdroppar" på hästen? Ska klippa pållen på torsdag och eftersom han är rädd för...
Svar
15
· Visningar
1 963
Senast: Miaa
·
Z
Hästvård Hovslagaren var nyss nere hos mig och verkade mina hästar, två märrar och ett hingstföl på 8 veckor. Alltså, jag var så imponerad av...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Gisburne
·
Hästvård Vi verkar vara ett stort gäng med fångfålar här. Vill ni dela med er av era fångerfarenheter? Före: (Anledningen till fånganfallet)...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 799
Senast: seifur1
·
F
Hästvård Jag har alltid plockat på hästen strykkappor eller senskydd både fram och bak både vid träning och uteritter, hon stryker sig bak...
Svar
12
· Visningar
1 662
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp