Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ha funderat lite på ensilage som man ger ko... kan man ge sånt till hästar ??? men inte i så stor mängder??? :confused: :confused:
Svar
17
· Visningar
3 097
Senast: supergladis
·
Hästvård Hemma från besöket på kliniken, distriktsvet kände igenom hästen och tyckte snett bäcken. På klinik böjde dom och kände lite och tyckte...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Mumin_79
·
Hästvård Hejsan! Jag önskar tips och ideér för att få loss, motverka utväxt eller hämma Inkar av olika art. Det jag vet är att operation...
2
Svar
20
· Visningar
6 900
Senast: Annelie_2005
·
Hästvård obs, dalig film, ber om ursakt... det finns sakert mycket jag skulle kunna skriva angaende denna hast forutom det ar ett sto pa 9...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 294
Senast: Asa_S
·
Hästvård om eran häst har för långa kastjaner, på bakbenen går dom ihop å slår i ihop me varandra, nästan så där framme oxå, vill veta :angel:
2
Svar
21
· Visningar
2 034
Senast: flesky
·
G
Hästvård Har en häst som varje gång hon fäller får svårt klåda över hela kroppen.:( Hon är en väldigt känslig häst och börjar därför bocka/stegra...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: GoldenHeart
·
Hästvård Hur deprimerad kan en häst bli egentligen? Har hämtat hem en av mina fd sköthästar som alltid var blank som en säl, pigg, alert, framåt...
Svar
12
· Visningar
1 021
Senast: Vica
·
Foder & Strö Hur kommer eran foderstat se ut nu när hästarna kommer in efter sommaren? Ja e lite osäker på hur ja ska göra, därför ja frågar..:smirk:
Svar
6
· Visningar
683
Senast: ang
·
L
Hästvård Hallå alla hästtokiga! Behöver lite tips och det är bråttom! Jag skall bli med häst, en snart 20 årig connemara. Han är frisk och...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Tandros
·
Hästvård Jag undrar om det finns något rekommenderat sätt att flytta hästens vaccinationstid? Jag har precis köpt en häst som vaccineras i...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: _Tullamore_
·
L
Hästvård Det är frågan ;) jag har en bruks nordis som vi klippt varje år. har jaktklippt för han blir så HIMLA svettig när jag rider. jag...
Svar
16
· Visningar
898
Senast: mackan
·
B
Hästvård Två saker som delvis hör ihop. Jag ska ta allt från början, det är nog lättast. Idag krånglade min häst vid skoning. I fyra år innan...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Korven
·
T
Foder & Strö Jag brukar ofta såga ner lite sly till mina hästar så de får gnaga av barken och äta lite kvistar. Nu har jag nyss hört av en bekant att...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Prick
·
Hästvård Har de senaste dagarna funderat på hur mkt kemikalier en häst egentligen tål. :confused: Min häst är ultrasuper känslig mot flugor och...
Svar
6
· Visningar
2 793
A
Hästvård Hej! Jag har precis skaffat hus på landet med världens finaste stall, och så småningom ska jag skaffa en egen nordis. Dessutom ska jag...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: Travanti
·
Hästvård Är det någon som kan beskriva SYMTOMEN hos hästar vid förgiftning av smörblommor ! Jag har "sökt" men ej hittat något ! Tack på...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: Hambo
·
E
Hästvård Jag hörde som hastigast att det ska bli lag på att sko sin häst:eek: Kan nån berätta vad som gäller, när lagen träder i kraft, vad...
2
Svar
21
· Visningar
1 704
Senast: axel
·
Hästvård Usch, man får då aldrig vara glad länge i hästvärlden.. Hästen är halt. Någon idé om vad det kan vara? Släpptes ut i sin skogshage...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: torra
·
Foder & Strö Hämtade min nya häst i Måndags på Mantorp,där jag möte upp hästen Mowa som hon kallas!! Hon har åkt ända från Arvika!! Men vilket...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 410
Senast: Ida_79
·
Hästvård När jag skulle ta in min häst som går på sommarbete ikväll såg jag att hon var jättesvullen över ganaschen på höger sida, det känns som...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: ÅDI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp