Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Skall uppdatera mitt idag, vill ha lite tips på saker som kan vara bra att ha där. Vad har ni för produkter i era stallapotek?
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: fragansia
·
N
Foder & Strö jag ska byta från krafft grund till mer "vanligt foder".eller snarare det som finns hemma på gården. det vi har tillgång till...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö I år ska det bli av! Jag ska göra en analys av grovfodret. Men hur gör jag? Vi har tagit hö från tre olika vallar ska jag blanda ihop en...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: lundborg
·
I
Foder & Strö känns lite konstigt att säga men det är en om äger stallet och hon bestämmer vad min häst ska ha som foder stat... det va för att när ja...
2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: starcraft
·
Foder & Strö jag vet att det låter konstigt, men kan man ge hästar sånt här? -ska börja ge pollarna vitaminer p.g.a. dåligt bete och grunnar på att...
Svar
6
· Visningar
933
A
Hästvård Är det någon som har fått ersättning från hovslagare som gjort fel eller slarvat, och kan berätta om det? Är det bara "allvarliga" fel...
Svar
8
· Visningar
2 451
Senast: Sazalamel
·
L
Foder & Strö Tycker ni att man ska behöva stödfodra kraftfoder till en 2åring som går på bete? Han växer så det knakar och jag är osäker på att...
Svar
4
· Visningar
986
V
Hästvård Hej på er alla!! :rofl: Tänkte skaffa mig sjuk låda till min häst, har aldrig haft någon för, men känner att de är bäst att skaffa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: GoldenHeart
·
I
Hästvård :crazy: Har en 2 årig ponnykille som jag undrar när man ska ta bort den där tanden som är ivägen för bettet, vargtand, eller vad heter...
Svar
11
· Visningar
985
Senast: GoldenHeart
·
G
Foder & Strö Om man har 3 hästar/ponnyer som sammanlagt äter i runda slängar 16-20 kg hösilage per dag, törs man ha 200-kilosbalar då? Eller hinner...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Gisburne
·
Z
Hästvård I torsdags kväll kom jag ut till stallet för att rida en kortis på pållen min. Hämtar honom i hagen och tycker att han ser lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 936
Senast: syrran
·
T
Foder & Strö :confused: Min hage har sina små nässelställen... tycker hästar det är gott eller bör man röjja bort dom.. tacksam för svar
Svar
16
· Visningar
2 783
Senast: Kardinal
·
M
Foder & Strö Vet ej om detta är rätt forum men jag skriver den här iaf. Jag undrar om det är någon här som löst problemet med när man ger torrhö i...
Svar
16
· Visningar
1 344
Senast: åke
·
Foder & Strö Tänkte bara fråga vad ni betalat för erat hö när ni köper det? Vad blir kostnaderna för det under en månad?:smirk:
Svar
16
· Visningar
1 024
Senast: åke
·
P
Hästvård Hej! Jag behöver lite tips om vad man kan göra åt envisa gallor. Min lilla pålle har galla på vänster bak och den vill helt enkelt inte...
Svar
6
· Visningar
5 387
Senast: _paniiik_
·
Foder & Strö Någon? Jag var på Falsterbo och frågade D&H-återförsäljaren om de hade något bra foder för fångponnys. Hon rekommenderade dels...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Hej! Vilket foder ger ni era unghästar? och hur mkt? Som är kring 3-4 års ålder. Ca 150 i mkh. Ni får självklart skriva utöver de också...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: sandia
·
L
Foder & Strö Hej! Nu har min häst börjat gå ner i vikt igen. :( Hon är ju normal i vikten fortfarande men hon äter inget gräs längre i hagen...
2
Svar
36
· Visningar
2 057
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Har lagt ut dessa bilder för 2-3 månader sedan och fick då ett tips om att det kunde vara rasp. Masserar med tvål varje dag och...
Svar
13
· Visningar
10 913
Senast: Alkemisten
·
F
Hästvård Funderar lite på vad för strö jag ska använda i höst. Valet står mellan kutterspån, torv eller torvmix. Fördelen med spån är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: snuffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp