Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponny (16 år) har haft upprepade inflammationer i bakbenen sedan jag köpte honom för 1.5 år sedan. Vad jag vet hade han även...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: Speedway
·
Hästvård En bekant till mig har en unghäst (1 år) som i år har kliat bort i princip all man och svans på svansroten. Det började tidigt, dom hade...
2
Svar
23
· Visningar
1 602
Hästvård Hej! Min häst ska på kvalitetsbedömning och jag undrar om ni har några smarta tips om hur man ska få honom att bli extra fin. Hur gör...
Svar
0
· Visningar
457
Hästvård När jag stallade in min häst efter 3 mån ute så började hon hosta efter 3 nätter. Jag hade ströat med torv då min leverantör hade...
Svar
17
· Visningar
2 138
Senast: Flathill
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar vad vi ska fodra våran tre åriga ungponny (D-ponny) med, just nu är hon överviktig och motioneras ca 4-5 dagar...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Jag fodrar merparten av min hästs hö i SMHN, från början för att förlänga ättiden men nu för att minska spill, då hon drar runt all mat...
Svar
18
· Visningar
2 316
Senast: lady_vip
·
Hästvård Är det alltid så? Jag ska ev köpa en skimmel. Jag gillar verkligen hästen. Det enda som oroar mig är att den här en knöl på bogen...
Svar
2
· Visningar
894
Hästvård Någon som har erfarenhet av pålagringari kotleden och vet om dom kan känna av dom utan att det syns någonting utanpå benet? Eller blir...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hovbölder och svullnad som någon kanske kan hjälpa mig besvara. Har ett hblsto född 97 som i våras...
Svar
5
· Visningar
1 300
Senast: Tennessee
·
Foder & Strö Hej! Skulle behöva lite hjälp Fick just analysen på stallets hö, 8 MJ och 10 g smbrp per kg. Och jag har inte möjlighet att använda...
2
Svar
20
· Visningar
1 711
Hästvård Nu har stoet brunstat konstant sen början på juni. Jag är så trött på det. Det var nästan som hon försökte våldta valacken i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag behöver hjälp: Hästen min fick en rejäl låsning i hagen och fastnade med höger bakben rakt ut i luften. Den försökte komma ur...
Svar
11
· Visningar
2 988
Hästvård Börjar med att säga att jag självklart kommer få min häst undersökt på klinik men skulle vilja bolla mina tankar med er fram tills dess...
Svar
8
· Visningar
7 029
Hästvård Funderat lite runt hållbarheten på hästar som närmar sig eller är över 180, menar halvblod och fullblod. Är det enda viktiga att de har...
2
Svar
25
· Visningar
3 005
Hästvård Hej, jag har en häst som kommit till en ny flock med nio valacker. En islandshäst. Han har inte tidigare haft exem och har det inte nu...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: PetraN
·
Hästvård Har precis fått ordination från vet. att blanda Hippotrim med Helosan som behandling mot muggen som min häst har. Har någon fått samma...
2
Svar
21
· Visningar
6 459
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Någon som har tips på mineraler som smakar bra alt hur man kan få i en kräsen häst sina mineraler? :) Idag äter hon Kraft mineral blå...
2
Svar
32
· Visningar
4 518
Senast: Akiraphoto
·
Hästvård Hästarna ska byta stall och har tagit träckprover inför detta. Två av tre visar positivt på liten blodmask (1100 och 1300 EPG) och ska...
Svar
2
· Visningar
3 412
Senast: Madick
·
Hästvård Har en häst som fått hovspalt på båda fram en som är betydligt värre än den andra. Dock är båda behandlade hos veterinär och av...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: ameo
·
Hästvård Ni som haft häst med senskada hur gick det? Lång rehabilitering? Blev den helt bra?
Svar
8
· Visningar
1 098
Senast: Joyride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp