Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja jag var lite tankspridd idag när jag hämtade hästen från kliniken. Ska ge min häst penicillin intramuskelärt, jag har gjort det förr...
Svar
5
· Visningar
2 933
Senast: iruba
·
Hästvård Min häst som är 15 år har väldigt dåliga hovar (han är 50% fullblod vilket kanske har något med det att göra), han är sulöm, har väldigt...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: traceys
·
Foder & Strö Vad rekommenderar ni för tillskott till en 18 årig valack som hobbyrids? Jag hade tänkt börja ge bryggerijäst då han har lite dålig...
Svar
0
· Visningar
400
Foder & Strö Har köpt en ny häst från Holland för ca tre veckor sen. 4 år gammal, men ser ut som 2år. Tanig och omusklad. Ger 10-12kg Hö /dag men...
2
Svar
34
· Visningar
7 722
Senast: axel
·
Hästvård Vad tar veterinär för en vanlig gårdbesiktning? Jag ringde och bokade en besiktning för en häst jag ska köpa och det skulle kosta ca...
Svar
14
· Visningar
9 765
Senast: AliceZeta
·
Hästvård Igår kom jag ut till stallet och hittade min häst med en skada. Ett sår på benet som är ca 3cm brett, går hela vägen in till benet...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Har ett digivande sto som under dagtid (från kl 08:00-21:30) går på bete. Betet är jätte fint, speciellt nu när det har blivit lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 108
Senast: axel
·
Hästvård Min ena häst är otroligt irriterad vid bogarna/manken och de området, samt lite svullen och varm vid bogarna. Ingen feber. Hon är...
Svar
18
· Visningar
1 580
Senast: mackan
·
Hästvård Suck, måste bara skriva av mig lite. Mitt halvblodssto "olyckskorpen" är halt. Igår kväll innan jag tagit in hästarna och höll på med...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: Exit
·
Hästvård Hej! Mitt älskade ministo Chloè (3 år) håller på att växla tänder. hon har varit lite sen, och tappade sina första tänder några veckor...
Svar
3
· Visningar
1 069
Hästvård Hittade en halv, hopknycklad drickaburk i höbalen nu när jag skulle fodra. Minns att jag läst om kossor som dött av att få metallbitar i...
Svar
8
· Visningar
1 650
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min ponny (16 år) har haft upprepade inflammationer i bakbenen sedan jag köpte honom för 1.5 år sedan. Vad jag vet hade han även...
Svar
14
· Visningar
1 716
Senast: Speedway
·
Hästvård En bekant till mig har en unghäst (1 år) som i år har kliat bort i princip all man och svans på svansroten. Det började tidigt, dom hade...
2
Svar
23
· Visningar
1 600
Hästvård Hej! Min häst ska på kvalitetsbedömning och jag undrar om ni har några smarta tips om hur man ska få honom att bli extra fin. Hur gör...
Svar
0
· Visningar
457
Hästvård När jag stallade in min häst efter 3 mån ute så började hon hosta efter 3 nätter. Jag hade ströat med torv då min leverantör hade...
Svar
17
· Visningar
2 134
Senast: Flathill
·
Foder & Strö Jag har lite funderingar vad vi ska fodra våran tre åriga ungponny (D-ponny) med, just nu är hon överviktig och motioneras ca 4-5 dagar...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Jag fodrar merparten av min hästs hö i SMHN, från början för att förlänga ättiden men nu för att minska spill, då hon drar runt all mat...
Svar
18
· Visningar
2 309
Senast: lady_vip
·
Hästvård Är det alltid så? Jag ska ev köpa en skimmel. Jag gillar verkligen hästen. Det enda som oroar mig är att den här en knöl på bogen...
Svar
2
· Visningar
889
Hästvård Någon som har erfarenhet av pålagringari kotleden och vet om dom kan känna av dom utan att det syns någonting utanpå benet? Eller blir...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Har lite frågor angående hovbölder och svullnad som någon kanske kan hjälpa mig besvara. Har ett hblsto född 97 som i våras...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Tennessee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp