Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hur ger man tillskott av b-vitamin enklast? *newbie* :confused:
Svar
10
· Visningar
977
Senast: ang
·
Hästvård Min nordis har en sjujäkla päls.....ända tills hon blir klippt. Den växer inget mer alls efter att den klipps (jo, lite, men det är...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: lenizen
·
D
Hästvård Hur vanligt är det att hästarna får problem vid kastrering? Jag lät kastrera min 2 åriga arab. Han är en otursförföljd liten rackare...
Svar
5
· Visningar
5 231
Senast: sissu
·
Foder & Strö \"nytt\" foder (långt) hästaffären som ligger nära mamma säljer ett nytt foder nu och det är billigare än det vi ger nu (krafft sport)...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: sweep
·
O
Hästvård av mina skänklar.. :crazy: han hade värsta såret.. asså inte där min häl är utan där vaden är :crazy: vet inte hur detta hänt..iof så...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: _otursbarn_
·
Z
Foder & Strö Jag tänkte bara höra lite om vad ni tycker. Hur viktigt är det att en häst får i sej salt? :confused: Det är så att min häst slickar...
Svar
16
· Visningar
2 252
Senast: mira
·
G
Hästvård Jag har sedan ett tag reglebundet låtit min häst få massage av en hästmassör. Sedan jag började med det har min häst varit som en ny...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: glittertuss
·
Hästvård Jag har precis fått lära mig massera och utnyttjade mina nya kunskaper på min medryttarhäst. Jag gick igenom hela kroppen och när jag...
Svar
6
· Visningar
1 281
Senast: Rosenblad
·
O
Hästvård Min ena pålle har fått fem stycken knölar(fettknölar??) på sadelläget, längst bak, där bakvalvet ligger. Vad beror det på, hur blir jag...
Svar
10
· Visningar
5 751
Senast: Aaricia
·
S
Hästvård hur ser man en "hålvägg", alltså hur ser det ut? anledningen till att jag frågar är för att min häst blev nyskodd för ca 1 vecka sedan...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: maja300
·
E
Foder & Strö Är det någon som använder mustangs foder? Är lite nyfiken på det...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Gilan
·
Foder & Strö \"Rensa systemet\"! Det sägs ju att fång är en foderrelaterad sjukdom, en störning i tarmen. Har ni något tips på någon slags...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Lotus
·
J
Hästvård Hur snart vågar jag börja rida igen efter att symptomen på lymfangit har försvunnit? Och hur lugnt borde jag ta det? Hon är inte alls i...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: maja300
·
S
Foder & Strö Kan en foderstat bli för bra?? :o :crazy: Detta är ingen höjning av mig själv till skyarna, men jag har verkligen försökt få till det...
Svar
5
· Visningar
945
Senast: Filou
·
S
Hästvård vad finns det för sjukdomar där det finns tillräcklig information i böcker eller internet för en uppsats?
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Qodrofenia
·
S
Hästvård \"Ytdes\" Är det ok att ha som sårtvätt då risk för infektion finns? Beställde från börjes och i katalogen stod det att det var bra...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: Krims
·
E
Hästvård Är inne på att köpa en eller ett par Back on track paddar. Men då dom inte precis är billiga så skulle jag vilja höra några fler åsikter... 2
Svar
39
· Visningar
2 462
Senast: kopparberg
·
M
Hästvård Sitter här och läser föregående tråd om Pelle, och tårarna rinner...Är lite i samma sits själv. Veterinären var hit idag, och har gjort...
Svar
11
· Visningar
4 341
Senast: Boj
·
D
Hästvård Brukar ni göra nåt speciellt när ni visar hästar? Alltså då på utställningar eller premieringar. Nåt bra tips?
Svar
16
· Visningar
1 354
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vad kan det finnas för anledningar till att dem får det? På min ena ponny ser man att han har blödningar i tre av hovarna. De sitter...
Svar
8
· Visningar
1 616
Senast: ninahaak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II