Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Vilket foder innehåller mycket äggvita? Jag har en unghäst som runt 2,5 års ålder fick genomgående hasledsgallor. Dom kollades med både...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Tasja
·
P
Foder & Strö hur mycket hö tror ni att ett 8-9 månaders föl (vuxen vikt 500kg) som har fri tillgång dygnet runt äter?
Svar
1
· Visningar
587
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Som sagt vet ju alla att dammigt hö inte är bra för hästar. I vårt stall så får v hö av bonden de ingåri stallhyran å en dag när dom...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: StallFlickan
·
Hästvård Jag har häst i ett stort stall med både ridskola och tävlande privathästar. Flera av de i stallet (inklusive ridskolepersonal) använder...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: susanne
·
J
Foder & Strö Jag har fått höra att "jäst-mögel" i hösilaget är ok. Här om dagen råkade jag se att det stod något annat om ensilage/hösilage, att även...
2
Svar
25
· Visningar
2 698
Hästvård Vad är det egentligen för skillnad på hästmassörer, equiterapeuter, kiropraktorer och equiatriker? När bör man ta ut dem och var...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: aiquen
·
G
Foder & Strö vad är skillnaden mellan lucernpellets o hackadlucern? bruntebilen kom imorse o den här gången hade jag beställt en hack. för pelletsen...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: GoddessOfLove
·
S
Hästvård Jeg har en skeiv (sned) hest, sannsynligvis i rygg/hofte/bekken ettersom alle saler ligger skeivt (inte rakt) på han. Derfor har han...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Centaur
·
Foder & Strö hallå allihopa! Jag undrar några saker, hoppas ni har svaren på dem. :) 1. Kan man ge potatis (rå) till hästarna eller kan de svälla...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Är det någon som använt sig av nya Groov? Den innehåller 125g smältbart protein per kg. Består visst av bla potatisstärkelse om jag...
Svar
15
· Visningar
1 779
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Jag läser era trådar om foder o tycker att ni har höga MJ. Jag undrar nu om ngn har ett vbl på 170cm i manken hur mycket den då väger...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: Rea
·
B
Foder & Strö Lusern, miner vit och dikalciumfosfat, har ni något cirkapris på detta åt mig? jag sitter å räknar ut foderstat och vill veta vad...
Svar
6
· Visningar
642
Senast: BeastieBabe
·
C
Foder & Strö Har en känsla av att den här frågan har kommit upp förut..Men kunde inte hitta nått svar.. :smirk: Alltså, jag köpte en säck kornkross...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Chough
·
N
Foder & Strö Vart är det bästa (och gärna billigaste :)) stället att skicka höt till för analys? Tips med länkar el telenr önskas. Vore tacksam om ni...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: tgd
·
Hästvård Har hört talas om en "sjukdom" som tydligen kallas för rasp och är "en form av mugg som kryper uppåt i benen". Skulle någon vänlig själ...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Lilltufsan
·
Foder & Strö Hur lång tid tar det innan en häst blir sjuk som har ätit av ett botulism-sngripet hösilage? Vilka är sumptomen? Kommer det plötsligt...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Hästägaren vars hästar jag tar hand om får åka och hämta frukt från vår lokala Konsumbutik. Det är vanligtvis inget fel på frukten mer...
Svar
5
· Visningar
1 690
Senast: morris
·
Foder & Strö Alltså, vad är skillnaden på majs och havre i fodret...? :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: Kratus
·
P
Foder & Strö Analysen visade att hösilaget har ett skyhögt proteinvärde!! Vad rekommenderar ni för krafftfoder. Tänkt att gå på fibergi låg men hur...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Magdalena
·
N
Foder & Strö Bara undrar hur ni som har hö med mycket bra värden gör. Jag antar att ni inte behöver ge lita mkt hö som om det hade varit sämre...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: nogat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp